Soft Kill - Heresy (2015)

Label: No Sun

1. Grandview (4:22)
  2. Violent Mind (4:12)
  3. Hit the Floor (5:33)
  4. Selfish Love (4:32)
  5. Current (3:16)
  6. Heresy (7:01)
Voorlopig 3.5 *
Fijne postpunk voor wie van o.a. The Cure en JD houdt... ik in ieder geval wel!

avatar van Alicia
Heresy is een groeiertje gebleken en krijgt er zomaar een volle punt bij. Toe maar... en alsof dit nog niet voldoende is, krijgt dit mooie album zelfs nu een plekje in mijn top 10 2015! Favorieten: Violent Mind en Hit the Floor. Ook het titelnummer is prachtig!

avatar van starsailor
Alicia schreef:

Na New Policitians en The Rope is dit de 3e gouden tip van jou, Alicia, waarvoor dank!
Dit is inderdaad een heerlijke new wave/postpunk plaat die ook bij mij zomaar de top 10 van 2015 haalt. De titeltrack is fenomenaal!

avatar van Alicia
Nummer 1 in mijn toppie 2015!

Dreigend en catchy! Postpunk gevat in heerlijk stuwende gitaarakkoorden.
Maar ja.. wie luistert er heden ten dage nog naar postpunk?

Alicia

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fijne plaat met veel Cure raakvlakken. Joy Division is inderdaad ook niet ver weg, titelnummer is erg sterk. Pas 1 luisterbeurt gegeven maar hier kan ik wel wat mee ?

1,5
Mis de chemie, de drive. Monotoon. Ook door de vlakke composities en zang. Elke vergelijking met de Cure, Chameleons etc. Gaat mank door gebrek aan kwaliteit.