The Black Heart Rebellion - People, When You See the Smoke, Do Not Think It Is Fields They're Burning (2015)

België
Label: 9000

1. Body Breakers (4:56)
  2. Flower Bone Ornaments (5:23)
  3. Om Benza Satto Hung (7:16)
  4. Bow and Silk Arrow (4:31)
  5. Near to Fire for Bricks (4:59)
  6. Dorsem (5:38)
  7. Rust (4:34)
  8. Violent Love (6:26)
avatar van Don Cappuccino
Drie tracks zijn al te beluisteren. Zo te horen nog een stap verder dan Har Nevo, hele bezwerende muziek.

avatar van Don Cappuccino
Vreemd dat na het enthousiasme bij Har Nevo hier echt helemaal niks gebeurd qua berichten. Dit is een erg sterke opvolger die per luisterbeurt meer overtuigt en zijn rock/metalinvloeden nog verder achterwege laat. Oosterse sferen en tribal drums nemen de boel over en de vocalen zijn nog wat meeslepender geworden in de overdracht. Echt een band die op dit moment een eigen route aan het verkennen is en zich geen reet aantrekt van voormalige stijlgenoten. Dat waardeer ik enorm, ik ben nog aan het twijfelen tussen 4* of 4,5*.

Album stream: People when you see the smoke, do not think it is fields they're burning

avatar van Fred Zed
Heb deze via bandcamp gekocht. Moest effe wennen aan de totaal andere sound welke TBHR uit de box heeft getoverd. Rustiger en iets of wat sinistere tracks met orientaalse sfeer. Hun invloed zou verschillende films zijn oa Apocalypse now. Dit verklaard wellicht het iets of wat somber sfeertje. Geen gemakkelijke cd, heeft wat luistersessies nodig. Daarna eentje voor de permanente playlist. Geen dansdeuntjes, maar dit is dan ook niet de core-business van TBHR om het simple uit te drukken.
Ben fan en kijk uit naar hun live set...voor ze weer naar Oost-Europa gaan toeren.

avatar van Fred Zed
Beluister ze zelf...

Bandcamp TBHR

avatar van kobe bryant fan
Toch een stap terug tegenover Har Nevo.
TBHR nemen al een valse start met toch wel foeilelijk artwork en een slappe titel. Maar goed, toch lagen mijn verwachtingen nog torenhoog. Die zijn jammer genoeg niet volledig ingelost, oké, dit is nog steeds een krappe 4* waard. Maar toch is dit voor mij één van de teleurstellingen van 2015, net omdat Har Nevo heel wat moois beloofde.

Om positief te beginnen, prachtig hoe deze mannen hun eigen stijl gevonden hebben die met bijna niks te vergelijken valt. Op Har Nevo resulteerde dit al in een spannende plaat, met veel dynamiek, sfeer. Har Nevo ademde, had een kloppend hart, het ene moment liep het zweet langs je rug en het ander moment laat hij je inelkaar kruipen van melancholie.
Daar ligt het probleem bij People, When You See the Smoke, Do Not Think It Is Fields They're Burning, het mist dynamiek, opbouw, een moment waarop de gitaren aanzwellen en alles ontploft, ... maar nee, niks van dat.

Door het gebrek aan dynamiek en een track als Animalesque, Avraham of Crawling Low And Eating Dust die magistraal opbouwen. Lijkt het alsof deze plaat maar blijft duren, waar de nummers op Har Nevo perfect op hun plek stonden. Lijkt het hier meer een willekeurige volgorde, ik mis een connectie. Daardoor voelt het wat mak ook na een tijd.
Maar goed, wat je wel krijgt te horen op deze nieuwe zit wel snor, zoals ik al zei beheersen ze hun stijl fantastisch, de productie is wederom erg sterk en hier en daar zitten er pareltjes tussen.
Zonde, dat men te weinig aan een albumopbouw dacht. Krappe 4*.

avatar van SébastienY
Gisterenavond live gezien. Was danig onder de indruk. De bandleden zijn perfect op elkaar ingespeeld, en de ingetogen energie zorgde voor een bedwelmende vibe. Bezwerend optreden, zeker met de Aziatische accenten.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Goeie plaat met meteen een uitstekende en pakkende opener.

avatar van popstranger
Machtig dreigende muziek. Niet op een ‘ik kom je pakken’ manier maar op een trage onderhuidse manier wordt je meegezogen in een geweldige mix van oosterse ritmes, post-rock, bluesy en slepende ritmes plus daarbovenop de zang van Pieter Uyttenhove die hier niet alleen goed zingt maar ook een sfeer neer zet van heb ik je daar. De huisdieren kruipen achter de zetel terwijl donkere wolken samenhangen in de living en er een koude tocht door het huis stroomt; hoe dan ook kippenvel gegarandeerd. Geen muziek voor lui die het leven lachend tegemoet gaan met een cocktail in de hand en een strohoed over hun bezwete kop maar als je op zoek bent naar een soundtrack om buiten bij regen en onweer met hoogopgezette kraag doelloos rond te kuieren kan je hierbij de zoektocht staken.