Nouvelle Vague - Bande à Part (2006)

Frankrijk
Electronic
Label: Peacefrog

1. The Killing Moon (3:39)
  2. Ever Fallen in Love (3:20)
  3. Dance with Me (3:40)
  4. Don't Go (3:44)
  5. Dancing with Myself (3:09)
  6. Heart of Glass (3:35)
  7. O Pamela (4:26)
  8. Blue Monday (3:06)
  9. Human Fly (2:49)
  10. Bela Lugosi's Dead (4:00)
  11. Escape Myself (3:44)
  16. Sweet and Tender Hooligan *
  17. Shack Up *
  18. Israel *
avatar van kappottevic
zelfde stemmetje en beat, maar iets stoerder uitgevoerd, als is het een nuance. wel weer geinig dus...

avatar van Toon1
Leuke verwijzing naar Godard. De muziek ken ik wel niet.

Ga het toch wel weer een keertje luisteren. Maar waarschijnlijk heeft ook dit plaatje een zeer korte houdbaarheidsdatum. De vorige heb ik ook maar 2 keer gedraaid ofzo.

Bandjes die dit soort plaatjes maken verdienen slechts een quote van mijzelf die ik al bij de eerste cd plaatste:

aERodynamIC schreef:
Heel even is dit leuk: klassiekers in een loungy bossa nova stijl. Maar dan slaat de verveling toe en daarna zelfs wat irritatie. Alles is zo'n eenheidsworst geworden in deze versies en dat doet wel heel erg afbreuk aan de geweldige originelen.

avatar van swoon
Behoorlijk goed vind ik dit. Maar The Killing Moon is wel zeer mooi.

avatar van TerryA
eigenlijk de idee achter deze album (covers van alternative hits van de jaren 70 & 80) zou niet mogen werken, maar voor welke reden dan ook is het toch geslaagd. niet een geweldig album maar wel leuk. 7 uit 10.

Ik sluit me aan bij aERodynamIC.

Als jij je ooit hebt afgevraagd hoe een paar van de beste nummers van de alternatieve jaren tachtig zouden klinken in een arrangement wat zelfs je oma leuk zou vinden, dan is dit een absolute aanrader.

edejong
wel ok, maar verveelt wel ongelofelijk snel

Het is ook wel de grap er achter. Nouvelle Vague; Bossa Nova en New Wave betekend vrijwel hetzelfde. Ik vond de eerste beter maar deze is ook erg zomers. Krijgen beide van mij de 5*****

avatar van oruiz
swoon schreef:
Behoorlijk goed vind ik dit. Maar The Killing Moon is wel zeer mooi.

en je geeft een 2* ?

Heerlijke plaat. Een stem om verliefd op te worden, met Dance With Me als hoogtepunt.

avatar van luc011190
Soms hoor je een nummer en dan opeens is HET er. HET, je weet wel. Het gevoel als een nummer inneens een perfecte weergave van je gemoedstoestand is, dat je in staat bent hopeloze cliches te gaan gebruiken, dat je het 10x op repeat zet, dat, dat ene magische moment, Dance With Me.

avatar van grovonion
Ik zie wat parallellen met het ook in 2006 verschenen Betcha Bottom Dollar van de Puppini sisters. Zij passen wel een heel andere aanpak toe. Staat met Heart of Glass een zelfde cover op als hier. Leuk te horen hoe de interpretaties kunnen verschillen. De bepop aanpak vind ik wel leuker.

avatar van Antie
Vond vorig album beter.
Kwam ook omdat er toen meer magie in het album zat omdat
het nieuw was.
Nu vind ik het wel leuk album maar doet me wel al veel minder.

Wat ik wel "nouvelle vague" fans aanraad is om de "late night tales"
van hun te beluisteren.
Vind ik persoonlijk beter dan hun albums met hun eigen liedjes.
Staan enkele oude pareltjes op

tip_of.yourstar
Zwoele zomeravondmuziek

Zigstar
Best wel leuk, maar de cover van heart of glass vind ik ronduit slecht!

avatar van Carolaah
Hmm ik ben niet zo heel erg over dit album te spreken..

avatar van dj maus
Ever Fallen In Love en Fade To Grey steken erboven uit en die zijn gelukkig samen op 10" verschenen, dus kon ik de rest van het album links laten liggen

avatar van Leonard91
Electronic?! Dit past perfect bij mijn idee van nu-jazz, makkelijk in het gehoor liggende muziek die nooit spannend dreigt te worden maar toch, buiten met een wijntje, prima te pruimen is.
De meeste originelen ken ik niet en aangezien ik nummers die ik al kende in deze versie minder vind is dit misschien maar beter voor de beoordeling van deze cd.
Toch een 3*.

Deze gekocht met andere bonustracks.

avatar van Sunderland
Wat een heerlijke ontdekking dit zeg! Hoorde vandaag Ever Fallen In Love op de radio en gezien de overige nummers, ook op de andere albums, hebben ze er een neusje voor om de leukere klassiekers eruit te pikken. Erg fijne stem heeft die zangeres van Ever Fallen in Love (e.a.)!

Ideaal als achtergrond bij een feestje of bij een dinertje.

Geniaal, verveelt bijna nooit.
Het trio Cramps, Bauhaus, The Sound is ook qua sfeer magnifiek.
Zoals ik elders al zei, ik heb vrijwel alle originele tracks op vinyl en ben als groot New Wave liefhebber, daar ben ik mee opgegroeid, een fan van de meeste van deze uitvoeringen.
Als je Lux Interior zo kan kofferen ben je briljant.
Mss is het wel een kunstje, I don't care zouden de Ramones zeggen.