Anna Ternheim - For the Young (2015)

Zweden
Label: Universal

1. Hours (3:08)
  2. Still a Beautiful Day (2:48)
  3. For the Young (3:51)
  4. Caroline (3:09)
  5. Walk Right In (3:28)
  6. Lonely One (3:28)
  7. Keep Me in the Dark (3:37)
  8. Only Those Who Love (3:51)
  9. Don't Leave (3:18)
  10. Just as Friends (3:00)
  11. Everyone's Waiting * (3:38)
  12. Show Me the Meaning of Being Lonely * (4:09)
avatar van Broem
Anna trekt de lijn van haar voorgaande albums door. Prima verzorgde popsongs die wel erg 'smooth' klinken en netjes binnen de lijntjes blijven. Als ik haar albums luister krijg ik altijd het gevoel dat er meer in zit dan ze laat horen. Mooie stem, prima gemusiceerd maar op het randje van 'boring'.

avatar van Guinness1980
Eigenlijk ben ik het helemaal met je eens Broem
Maar toch zit er ook iets in haar muziek waardoor ik elke keer weer wil luisteren.
Ook dit album vind ik weer heel erg goed. Beter dan de voorganger.

avatar van Mjuman
Guinness1980 schreef:
Eigenlijk ben ik het helemaal met je eens Broem
Ook dit album vind ik weer heel erg goed. Beter dan de voorganger.

Ach met weemoed denk ik aan haar eerste 2 albums. En na het zien van een van de latere Wallander-series, waar een track van haar - uiterst herkenbaar, maar wel fijn - als 'uitleid-tune' diende, vroeg ik me ernstig af var, min kära Anna, gick det fel en varför gumma lilla, fortsatte du på den tråkiga vägen - den tar snart slut.

Voor zoekers naar fijne, actuele Zweedse muziek: er is mooiers te vinden, qua songs en song writers, op de Zweedse markt - ik noem Amanda Bergman - Docks (2016) of het poppy Melissa Horn - Om du Vill Vara Med Mig (2013) of Jenny Lysander - Northern Folk (2015) Sumie - Sumie (2013) of Seinabo Sey - Pretend (2015) en dan laat ik Boeoes Källstigen (poppy electronic) en het fijne Labrador-label (oa Mary Onettes) niet onvermeld.

Voor alle duidelijkheid: Känt är absolut IMG (=NMD)

avatar van Guinness1980
Melissa Horn volg ik al sinds haar debuutalbum. Hello Saferide, Säkert!, Carolina Wallin Pérez en Sophie Zelmani zijn onder andere zeker ook de moeite waard.

avatar van Broem
Sumie heb ik wel en is een lekker album. De rest nog onbekend voor mij. Veel jazz uit Noorwegen maar Zweden is voor mij wat onderbelicht gebleven. Zal de albums die Mjuman adviseert eens op mijn lijstje zetten.

avatar van Broem
En deze uiteraard niet te vergeten Guinness1980Mijn favoriete album uit 2015 Sara Forslund - Water Became Wild (2015)