Sunn O))) - Kannon (2015)

Metal / Avant-Garde
Label: Southern

1. Kannon 1 (12:50)
  2. Kannon 2 (9:10)
  3. Kannon 3 (11:26)
bennerd
Slechts een half uur. Goed. Nieuwe Sunn O))) is altijd goed nieuws.

avatar van king_pin
Ben erg benieuwd naar Kannon, de nevenprojecten waren erg de moeite waard maar ik ben toch blij dat ze nu weer thuis zijn. Monoliths & Dimensions is een meesterwerk en stiekem hoop ik dat ze verder in die richting gaan maar dat ziet er niet naar uit (afgaand op wat ik tot nu toe gelezen heb over dit album en de artwork geeft ook een hele andere indruk).

avatar van kobe bryant fan
Monoliths & Dimensions was inderdaad briljant, benieuwd wat dit toch wel vrij korte Kannon teweeg zal brengen.

avatar van Rain King
Prima album weer. Korte speelduur bevalt me wel eigenlijk

avatar van kobe bryant fan
Voorlopig ben ik nog niet helemaal overtuigd, ik heb toch wat te veel het gevoel dat het 'maar' een Record Store Day release is. Zo is Kannon 3 gewoon een studio versie van Cannon die staat op hun live-plaat Domkirke. Sunn O))) speelt op automatische piloot en toch is het zeker geen slechte plaat, ze berheersen hun stjl zodanig goed dat het wel weer erg mooi is.
Maar het is misschien wat te weinig, zeker als je je bedenkt dat hun vorige solo plaat 'Monoliths & Dimensions' magistraal was, die LP bevat een perfecte vermenging van de vertrouwde Sunn O))) sound en hun capaciteiten om een heel orkest te leiden.

avatar van HezzardNL
Het album is volledig te streamen via Metal Hammer. Ik ga er eens goed voor zitten.

Edit: Na de eerste luisterbeurt klinkt het lekker, maar zal nog een aantal keer moeten luisteren voor een eindoordeel.

Maar eens goed voor gaan zitten dan.

avatar van jailhouserocker1
0,5
Dit eens proberen te luisteren. Dit gaat echt helemaal nergens over. Dit valt bij mij niet eens in de categorie muziek. Een achtergrondgeluidje met een vervormde gitaar eroverheen, en af en toe iemand die er iets doorheen kweelt. Nee dank je, not my piece of cake.

avatar van HezzardNL
Wat had je dan verwacht van Drone-muziek . Iets kan je niet liggen, maar om het dan meteen geen muziek te noemen is wat apart. Dat je het slecht vindt is wat anders, dan is Drone niet jouw kopje thee.

Ik kan er daarentegen flink van genieten, wel met de volumeknop richting de 100% dat hoort er wel een beetje bij met zo'n dreunende muur van geluid. Lijkt me live fantastisch om te zien.

avatar van Lars Muziek.
HezzardNL schreef:

Sun O))) komt op 14 juni naar Paradiso!