The Roches - The Roches (1979)

Folk
Label: Warner Bros.

1. We (2:35)
  2. Hammond Song (5:46)
  3. Mr. Sellack (4:03)
  4. Damned Old Dog (4:07)
  5. The Troubles (3:27)
  6. The Train (3:30)
  7. The Married Men (4:32)
  8. Runs in the Family (3:29)
  9. Quitting Time (4:19)
  10. Pretty and High (4:05)
avatar van George
Een heel bijzonder debuut , deze door Robert Fripp geproduceerde plaat van de zusjes Roche. Formidabele ' natuurlijke ' samenzang . Uniek in zijn soort.
Zeker ook aan te bevelen voor liefhebbers van Kate & Ann McGarrigle.

Helemaal mee eens, alleen met dat laatste niet, maar dat is omdat ik Kate en Ann McGarrigle niet ken.
Ja, ze kunnen ongelooflijk goed zingen, en wat bijzonder om in zo'n talentvolle familie ook nog een echte alt te hebben.

avatar van gerbrand1956
Prachtig album inderdaad, subtiel spel van Fripp op de achtergrond.
Ook mooi verhaal van Fripp ooit verteld in 3 uur lang interview op radio 3 ( nog ergens op cassette vastgelegd ) ..
Een van de dames ging volledig uit haar dak omdat Fripp niet mee naar boven wilde om nog even een biertje te pakken en gilde toen alles bij elkaar ...

avatar van fatima
De tekst van The train behoort tot de grappigste die ik ken...

avatar van fatima
Bekijk deze dan meteen ook even

YouTube - "The Train" by The Roches

avatar van Paalhaas
Ook gezien ja, maar "Hammond Song" springt er toch bovenuit voor mij.

avatar van Lura
Dit album werd zeer positief gerecenseerd in Oor indertijd. Vandaar dat ik hem direct aangschafd heb en hun allereerste concert van hen heb bijgewoond in het Waagtheater in Delft. Niet mijn meest favoriete Roches album. Dat blijft toch wel Seductive reasoning van Maggie en Terry Roche, geproduceerd door Paul Simon.

avatar van Lura
Gisteren is Maggie Roche overleden op 65-jarige leeftijd, RIP Maggie.

avatar van Mjuman
Lura schreef:

Ook in Platenmanneke/Glory Days/Plato werd het destijds gepusht. Heb het toen gekocht; inmiddels niet meer in bezit. Moet wel nog steeds denken aan hun waardevolle bijdragen op Liquid Days (Philip Glass).

avatar van potjandosie
bij verschijnen in 1979 grijsgedraaid. dit album met wonderschone harmoniezang van de Iers/Amerikaanse zusjes Roche afkomstig uit New Jersey. de zgn. "fripperies" van Robert Fripp die het album produceerde, nam ik voor lief. met de speakers wijd open, komen de vocalen ruim 40 jaar later nog steeds goed tot hun recht. het introductienummer "We", "Mr. Sellack" en "Damned Old Dog" heb ik altijd mindere tracks gevonden. beste tracks (voor mij althans) "The Hammond Song", "The Troubles", "The Married Men" (gecoverd door de Amerikaanse zangeres Phoebe Snow) en "Quitting Time". het 2e album vond ik al een stuk minder en destijds haakte ik af na het 3e album "Keep on Going"(1982). wellicht te vroeg, gezien de jubel post van mede user Wilbur bij hun album "Can We Go Home Now" uit 1995, die hij "een hoogtepunt uit de pophistory" noemt. verder een leuk weetje, dat Maggie en Terre Roche back-up vocals zongen op het Paul Simon album "There Goes Rhymin' Simon"

de muzikanten op dit album:
Suzzy Roche: vocals, guitar
Maggie Roche: vocals, guitar, synthesizer (on "Quitting Time")
Terre Roche: vocals, guitar
Robert Fripp: electric guitar, fripperies