Fishmans - Long Season (1996)

Japan

5. Part 5 (9:49)
avatar van zaaf
Oooo mooi! Jammer dat mijn 1996 toplijst al definitief is

avatar van nico1616
Wat een ontdekking! Dank zij het internet groeit de bekendheid van deze Japanners jaar na jaar.
Ze maken een soort van mengeling van dreampop, ambient en psychedelica die door de Japanse vocalen heel exotisch klinkt.
Dit album is eigenlijk 1 lange track, die je op iTunes dan ook zodanig kunt kopen voor €1,29.
Beste prijs/kwaliteitsaankoop ooit

avatar van Obscure Thing
Wat een ongelooflijk mooi album is dit toch, twee dagen geleden tijdens een busreis kwam dit weer even keihard binnen. Alleen Part 3 had van mij iets korter gemogen, maar je moet het eigenlijk in zijn geheel zien. En het geheel is een compromis-loos meesterwerk. Ik juich artiesten die gewoon maken wat ze zelf willen maken zonder rekening te houden met de reacties enorm toe. De creativiteit en durf spat van dit album af, met een magische luisterervaring als gevolg. De live-versie op het al even legendarische live-album uit 99 is misschien zelfs nog beter.

avatar van hoi123
Mijn god, wat een fantastisch album/nummer. Echt een magische trip van begin tot eind, met een steeds meer betoverend wordend pianoloopje, een prachtig arsenaal aan instrumenten (die accordeon ) en een heerlijk trippy middenstuk. Ik ken weinig albums/nummers die je als ze zijn afgelopen eigenlijk meteen weer op wil zetten, en hier is dat zeker wel het geval.

avatar van stoepkrijt
Wat een heerlijke mooi weer-plaat! Bij mij deed Long Season het in ieder geval erg goed dit voorjaar en deze voorzomer. De warme en gevarieerde arrangementen zijn prachtig en de verschillende terugkerende thema's in de muziek zijn knap door het album verweven. Op ongeveer een derde van het album zit een wat mindere passage met voor mij iets te avant-gardistische drums, maar dat is ook meteen de enige smet op deze verder erg fijne trip.

BrotherJohn
Intrigerend plaatje. Hoog in de Top-100 van RateYourMusic. Zingen jullie bij track 4 ook wel eens per ongeluk Is it getting better? Or do you feel the same? mee?