The Radio Dept. - Lesser Matters (2003)

Zweden
Label: Shelflife

1. Too Soon (1:17)
  2. Where Damage Isn't Done (2:43)
  3. Keen on Boys (4:53)
  4. Why Won't You Talk About It? (3:08)
  5. It's Been Eight Years (2:33)
  6. Bus (2:58)
  7. Slottet, No. 2 (3:07)
  8. 1995 (3:11)
  9. Against the Tide (4:23)
  10. Strange Things Will Happen (4:24)

met Elin Almered

11. Your Father (4:01)
  12. Ewan (2:23)
  13. Lost and Found (4:09)
Jezus wat is Against the Tide een relaxed nummer.
Klinkt als een kruising tussen New Order, The Cardigans en The Sundays.

Lost Highway
Dat Zweden meesters zijn in het maken van goede Popmuziek wordt hier nogmaals bewezen. Bovenstaande user beschrijft de sound al aardig, ikzelf zou het definiëren als Death Cab For Cutie in een Kevin Shields jasje. Als de zanger wat hoger gaat zingen, zoals in het enig mooie -and though I'm happier now I always long somehow back to- 1995, doet ie me ook wat denken aan Grandaddy. 13 rafelige en haast ontroerend sympathieke pop/rock liedjes, ideale zondagochtend plaat.

avatar van paperboats
geweldig album, vooral naar bus, 1995 en strange things will happen kan ik blijven luisteren.
het klinkt trouwens allemaal nog net wat beter met oordopjes of koptelefoon; iets dat misschien voor veel muziek geldt, maar wat mij betreft voor the radio dept. nog wat meer.

avatar van Kuk
Kuk
Today, was a pretty day. Zo eenvoudig, maar o zo sfeervol. Een zomerse, zweverige trip net zoals de rest van het fantastische repertoire van deze Zweden.

avatar van Minneapolis
Teleurstellend.
Een beetje lo-fi sound vind ik best oké (zoals Iron & Wine bijvoorbeeld), maar dit vind ik echt niet om aan te horen.