Frank Zappa & The Mothers - Roxy (2015)

Alternatieve titel: The Movie

Avant-Garde / Rock
Label: Eagle

1. 'Something Terrible Has Happened…' (1:19)
  2. Cosmik Debris (9:54)
  3. Penguin in Bondage (8:22)
  4. T'Mershi Duween (1:56)
  5. Dog / Meat (4:14)
  6. RDNZL (4:51)
  7. Echidna's Arf (Of You) (3:54)
  8. Don't You Ever Wash That Thing? (7:02)
  9. Cheepnis-Percussion (4:08)
  10. Cheepnis (5:40)
  11. Be-Bop Tango (Of the Old Jazzmen's Church) (17:32)
avatar van Stalin
Op de blue ray staan alleen 5/6 als medley op de hoes, de rest aparte nummers zo lijkt het.
Daarnaast staan daar ook nog Inca Roads, I'm The Slime en Big Swifty op.
Bovendien bij de end credits nog Don't Eat The Yellow Snow en Father O'Blivion.

Link
Even klikken op img353.jpg in het blauwe vlakje en behold...de hoes van de blue ray-editie

avatar van saxotoon
Betekent dit dat voor een volledige roxy zowel de bluray als de dvd met cd moeten worden aangeschaft?

saxotoon schreef:

Op deze site staan drie varianten.
De dvd, de blu ray en de dvd/cd variant.

Zo te zien is het qua materiaal allemaal hetzelfde...
DVD Tracklisiting: Cosmik Debris / Medley: Penguin In Bondage - T’Mershi Duween - The Dog Breath Variations - Uncle Meat - RDNZL / Inca Roads / Medley: Echidna’s Arf (Of You) - Don’t You Ever Wash That Thing - Cheepnis - Percussion / Cheepnis / Medley: I’m The Slime - Big Swifty / Be-Bop Tango (Of The Old Jazzman’s Church) / Don’t Eat The Yellow Snow / Father O’Blivion //

DVD Bonus Features: Additional tracks: Medley: Pygmy Twylyte - The Idiot Bastard Son / Dickies’s Such An Asshole

buizen
En weer wat 'spul' dat nog op de plank lag.
Wat was die Zappa toch een gedreven kunstenaar. Creeren, creeren, improviseren, creeren.
Je kunt hem gerust een muzikaal genie noemen.
Ben benieuwd naar de recencies na de eerste luisterbeurten straks.
Ben een voorzichtige Zappa-aanschaffer. Dit lijkt me meer iets voor de 'freaks'.

buizen schreef:

Sommige van die 'freaks' wachten al 40 jaar op deze beelden !
Misschien wel zijn allerbeste en meest legendarische optredens en band ooit...
Alhoewel sommigen daar uiteraard wel weer anders over zullen denken.

Er staat overigens al geruime tijd een opname van een half uur op Youtube, opgenomen tijdens dezelfde Roxy-shows.
Beeld en geluidskwaliteit is wel minder, maar je krijgt even een indruk van alles.
Check dan ook meteen even de officiele trailer van de film om te zien hoe het beeld en geluid nu is

Nu hopelijk tijdens mijn leven nog eens een officiele release van het legendarische 4 uur durende Halloween optreden in NYC uit 1978.

avatar van saxotoon
Mijn belangrijkste zorg is even: koop ik de dvd of de bluray. Maar om de show ook via de boxen te horen zal het dus de dvd worden.
Nu nog een geschikte winkel vinden, goede prijs en rappe levering. Ik wacht weliswaar nog geen 40 jaar, maar wel al te lang.

saxotoon schreef:

Wehkamp

avatar van zoppo
Dit is de 'gouden periode' van Zappa.
Ik ga voor de bluray + dvd met cd

buizen
Als je weggetjes moet weten om via internet 'iets' te bemachtigen dan moet je bij Stalin zijn. Aankopen. (betrouwbaar) Nieuws. Info. Recensies. Reviews. Dat heb ik allang door. Superhandig.
Tja, dat heb je met 'freaks': die zitten diep in alle informatie.
Wel eens handig, hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden. De Stalinks helpen je handig op weg.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Berichten verwijderd.

buizen schreef:
Tja, dat heb je met 'freaks': die zitten diep in alle informatie.
Ik heb ook zo mijn bronnen. Dus verzin t niet zelf hoor... regelmatig ff Zappateers, The Idiot Bastard Son en Information Is Not Knowledge checken en je weet alles

avatar van zoppo
Hier kan ik kort over zijn: alles wat ik zo goed aan Zappa vind, is hier te horen en te zien.
Met prima geluid en prettig camerawerk. Heb inmiddels 5x ademloos gekeken
En leuk voor de puzzelliefhebbers: wat is op welk album te vinden, waar zit het knip & plak & overdub werk van Roxy & E, etc.
Bovenstaande titels zijn onvolledig, Stalin heeft het juiste materiaal genoteerd

avatar van Stalin
Roxy: The Movie Blu-ray Review
blu-ray.com

avatar van zaaf
ach mensen wat een schoonheid! zo vreselijk mooi om te zien en te horen!
met tranen in de ogen en superblij dat ik dit moois eindelijk mag aanschouwen.

zoppo schreef:

The Roxy Performances

avatar van tee
tee
Het gaat toch om de muziek? En die is perfect!

avatar van Tony
Ik heb 'm in bestelling, maar nog steeds niet binnen. Grrrrrr. Nog even geduld dus.

Tony schreef:

Als je echt niet meer kan wachten, dan verwijs ik je door naar die ene filmpjessite.
Daar staan ondertussen al wat dingen van ROXY op.

Waaronder Cheepnis (inclusief beelden uit de Bolic studio in 1973), Inca Roads, RDNZL, Don't you ever wash that thing, Echidna's Arf (of you), T'Mershi Duween, Dog Meat, Don't Eat The Yellow Snow Medley (in de studio in 1973) en misschien wel het allervetste...Cheepnis Percussion !!!

Verder nog filmpjes zonder beeld met alleen geluid, zoals I'm The Slime, Cosmik Debris,Pygmy Twylyte, Big Swifty, The Idiot Bastard Son, Dickie's Such An Asshole...

Godallemachtig zeg...zelfs op bovengenoemde filmpjessite ziet en hoort dit voortreffelijk.
Zit hier met kippenvel en af en toe een traan in mijn oog voor de pc...beste band allertijden

Stalin schreef:

Daar staan ondertussen al wat dingen van ROXY op.

... en misschien wel het allervetste...Cheepnis Percussion !!!

Mees-ter-lijk i.d.d. Geweldig!
Het idee uberhaupt om eens achter die drumkit weg te gaan en elders te percussioneren en dan gauw weer terug voor de moeilijke maatsoorten. Zappa die het allemaal arrangeert. En het klinkt fantastisch. In de zaal kun je een speld horen vallen (als er geen muziek zou zijn)

avatar van saxotoon
Inmiddels x-aantal malen van genoten, zowel de film als de cd.
Wat moet je hier nou van noteren.
Dit is absolute top. Zowel de muziek als uitvoering als de weergave.
Sprakeloos genieten, niet doorheen #$@len.
Alleen na afloop even op het knopje play drukken. Nog een keer, nog een keer. Nooit gedacht dat ik me nog eens als een teletubby zou gaan gedragen.
Meneer Zappa roept het kind in me op, mooi toch?

avatar van Tony
Soortgelijke reactie hier. Gisteren dan eindelijk binnen gekregen en gisteravond laat nog 'even' gekeken. Sprakeloos was ik. Het begint nog relatief rustig met Cosmik Debris en Penguin, maar vanaf T'Mershi Duween gaat 't loos. Ik ken de nummers natuurlijk al lang van de Roxy & Elsewhere en Roxy by Proxy CD's, maar om de mannen (en dame) ook daadwerkelijk aan het werk te zien voegt zoveel toe aan de beleving. Onbeschrijfelijk gewoon. Het is al haast niet te bevatten hoe ze het doen als je alleen de muziek hoort, als je ze daarbij ook bezig ziet realiseer je je alleen maar beter hoe onwaarschijnlijk complex het moet zijn om Zappa te kunnen spelen en hoe onwaarschijnlijk hoog het niveau van de individuele muzikanten moet zijn. En alles klinkt even retestrak, he? Niet te bevatten. Toppunt van vertoon is dan wel Cheepnis Percussion, wat ze daar doen is 'not of this earth'... Nog nooit zo overdonderd geweest als van deze Roxy DVD. Eerste indruk, maar kan me niet voorstellen dat dat gevoel met de tijd afneemt, denk eerder het omgekeerde. Weer een muzikale schat aan mijn collectie toegevoegd.

avatar van wazoo
Kijk- en luisterplezier van de bovenste plank. De composities en muzikanten zijn briljant. De altijd prettig losse en vrolijke sfeer van het live werk van Zappa maken het geheel af. Hier kan je alleen maar 5 sterren voor geven (ooohh wat een gevaarlijke uitspraak op dit forum!). Eindelijk weet ik hoe Rick, Jane en Carl eruit zien! Mijn meest waardevolle muziek-DVD.
Mijn broer is docent slagwerk aan een conservatorium en heeft "kijken!" + "Cheepnis percussie" verplicht gesteld