Wishbone Ash - Live in Germany (2013)

Alternatieve titel: Road Works Volume 3

Uitgebracht in eigen beheer

1. Sometime World (6:44)
  2. Keeper of the Light (4:04)
  3. Faith, Hope & Love (8:53)
  4. Leaf and Stream (4:18)
  5. Warrior (5:30)
  6. The Pilgrim (9:08)
  7. Healing Ground (4:40)
  8. Phoenix (17:37)
avatar van Sir Spamalot
Sinds 2013 is deze Live in Germany beschikbaar mits betalende download op de Bandcamp site van Wishbone Ash, sinds december 2015 is deze beschikbaar in een box van 4 cd's onder de naam Road Works.

De overige drie cd's zijn Live at the Grand (2010), Live in Hamburg (2011) en en Live at Ashcon '14 (2014). Deze opnames komen van verschillende optredens in januari en februari 2012 tijdens een toer door Duitsland. Line-up bestaat uit Andy Powell (zang en gitaar), Muddy Manninen (gitaar), Bob Skeat (bass) en Joe Crabtree (drums).

Zoals bij de vorige uitgaves geef ik ook een nadere blik op de setlist mee:
1. Sometime World (1972 – Argus)
2. Keeper of the Light (1989 - Here to Hear)
3. Faith, Hope & Love (2002 - Bona Fide)
4. Leaf and Stream (1972 – Argus)
5. Warrior (1972 – Argus)
6. The Pilgrim (1971 - Pilgrimage)
7. Healing Ground (2006 - Clan Destiny)
8. Phoenix (1970 - Wishbone Ash)

Veel oud werk dus met drie nummers uit Argus en een karige blik op de jaren tachtig en tweeduizend, opnieuw niets uit de jaren negentig maar of we daar rouwig om moeten zijn. Natuurlijk hoor je de stiltes tussen de nummers door maar de groep zelf speelt op niveau. En toch verlang ik naar de klassieke live dubbelaar.

avatar van Larzz
Dit klinkt toch echt wel heel goed. Fantastische samenspel tussen de 2 gitaristen. Alle 4 schijven van deze box klinken geweldig. Deze zeker. Wederom een fantastische Warrior. Wat een lekker nummer is dat!

avatar van Mssr Renard
Deze platen (Road Works 1 t/m 4) zijn gratis en officieel te streamen op Bandcamp.
Ik wist dit al jaren, maar was bang met bootlegs te maken te hebben.

Maar dit klinkt lekker zeg. Goede liveplaten met een keur aan geweldige tracks.
Ik zal alle 4 de Road Works-platen luisteren en reviewen. Heerlijk, wat een Wishbone Ash-overdaad toch weer.

avatar van liefkleinhertje
Er is inmiddels ook een deel 5 Live In Sacramento (27-4-2018) dat is dus met nieuwe gitarist Mark Abrahams maar dit zal hopelijk ook nog wel in een box verschijnen dus ik wacht nog even af.
Voorlopig doe ik het maar effe met Rockpalast 1-12-76 (2CD &1DVD) of Glasgow 17-10-77 (1CD) ook leuk.

liefkleinhertje schreef:

Die Rockpalast zag ik op Spotify langskomen, maar daarvan vond ik de geluidskwaliteit wat mager. Ik probeer bovendien wat minder via spotify te luisteren. Is dit wel een officiele release of een bootleg?

avatar van liefkleinhertje
Die Rockpalast is een officiele release zie Martin Turner, founding original member of Wishbone Ash - martinturnermusic.com waar ook te lezen valt over die CD/LP uit Glasgow die naar ik vermoed inmiddels nogal schaars geworden is.
Ook is er Road Works vol 6 (live in Japan) maar dat komt allemaal nog wel.

avatar van Mssr Renard
Haha, wat een overvloed. En dan ook nog een nieuwe studioplaat in 2020. Bedankt voor alle info.