Ignite - A War Against You (2016)

Punk
Label: Century

1. Begin Again (3:22)
  2. Nothing Can Stop Me (3:18)
  3. This Is a War (3:25)
  4. Oh No Not Again (3:41)
  5. Alive (3:15)
  6. You Saved Me (3:03)
  7. Rise Up (3:46)
  8. Where I'm From (3:21)
  9. The Suffering (2:18)
  10. How Is This Progress? (3:12)
  11. You Lie (2:27)
  12. Descend (3:02)
  13. Work (6:44)

avatar van dennis87
Zeker lekker. Benieuwd naar de rest. Denk de beste melodieuze hardcore/punkrock band die er rondloopt.

avatar van eightynine
Yes! Ik was al in fanboy modus toen het bericht naar buiten kwam dat er een nieuwe aankwam, inmiddels ben ik gewoon weer 13 en loop ik weer 4 weken lang in hetzelfde bandshirtje. Deze band is ieder album beter, dus succes mannen, ik heb verder geen hoge verwachtingen!

avatar van Don Cappuccino
Ja, die nieuwe track is gewoon heerlijk!

avatar van eightynine
Das een beste meeschreeuwer! 24jan in de Tivoli!

avatar van Don Cappuccino
Vandaag uitgebracht, net voor de eerste keer beluisterd, en ik werd er niet echt enthousiast van. Ik vind Zoli's stem soms ontzettend knijpend klinken en dat ligt onaangenaam in het gehoor. De twee tracks die zijn uitgebracht vind ik op dit moment het beste, de rest komt een beetje langs, maar maakt weinig indruk, ook helemaal niet catchy terwijl je dat echt van Ignite gewend bent. Our Darkest Days had het prachtige Live For Better Days als afsluiter, nu moet het gezapige Work het licht uitdoen. Meer luisterbeurten zullen hopelijk mij wat blijer maken.

avatar van Mr. B
Oh no not again heeft een waanzinnige zanglijn, probeer die een paar keer. Top plaat voor de rest!

avatar van dennis87
Goed album maar had er meer van verwacht. Stuk minder dan Our Darkest days (maar dat was ook een meesterwerk) . Al moet ik wel zeggen dat ik na een paar keer luisteren het album wel steeds beter vind worden.

avatar van HezzardNL
Er staan zeker een paar fijne meeschreeuwers op. Ik heb na m'n eerste luisterbeurt [i]Our Darkest Days[\i] en [i]A Place Called Home[\i] nog maar eens opgezet daar verbleekt deze in eerst opzicht toch echt bij. Nu een paar luisterbeurten verder blijft er wel het een en ander hangen, maar is het het toch bijna allemaal net niet. This is a War is wat mij betreft het beste wat het album te bieden heeft en komt het album te brengen heeft.

Misschien dat het nog beter wordt als het beter blijft hangen, dat is toch wel de kracht van Ignite. Meeschreeuwers produceren waar de energie vanaf spat. Dat mis ik hier voorlopig nog.

avatar van james_cameron
Ik ben absoluut geen fan van punk en/ of hardcore, maar de melodieuze en vooral aanstekelijke aanpak van Ignite kan ik altijd wel waarderen. Ook dit album dendert lekker door met een grote reeks uptempo meezingers. Hier en daar zijn bepaalde teksten aan de simplistische kant en niet alle tracks zijn even boeiend, maar alles klinkt zo energiek en bevlogen dat het album voorbij is voor je er erg in hebt. En die Zoli Teglas blijft een fijne zanger.

buizen
Aha dus toch punk!
Omdat op MuMe 'bijna alles' staat dit album bij thuiskomst meteen even opgezocht. Zag 'm namelijk vandaag liggen in een Duitse metaluitspanning waar ze altijd wel een paar (5 ofzo) 'tweedehands' elpees hebben. Die elpees zijn gewoon splinternieuw en van zeer recent maar het folie is bijv. open geweest. Deze lag er, nieuw in folie, alleen ietsje open aan één kant. € 8,-. Splinternieuw, 180 grams. Zit ook nog de CD en een poster bij. Kende de hele band niet maar op intuïtie gekocht want vermoedde dat het nog wel eens punk kon zijn. En van punk heb ik veel te weinig geluidsdragers.
Gaat vanavond op de draaitafel.

avatar van HezzardNL
Goede keuze buizen, dan kan ik je A Place Called Home en Our Darkest Days van deze band ook aanraden. Die vind ik persoonlijk sterker dan deze schijf, alhoewel dit ook fijn wegluisterd

buizen
Kende de band dus niet maar verwachtte wel punk. Ook nog nooit beelden van ze gezien.
Als je deze elpee hoort is het niet die hele rauwe (gitaar) punk en zeker de zang, die nogal melodieus en 'goed' is maakt het regelmatig dat de term hardrock ook wel van toepassing zou kunnen zijn. Flink uptempo hardrock met een goede gitarist en zanger.
Vond het eerst behoorlijk tegenvallen maar dat was vooral omdat het niet aan de genreverwachting voldeed. Maar als je dat even los laat dan is het toch wel lekkere muziek. "Het luistert lekker weg".
Hierboven is door anderen ook al een en ander daarover opgemerkt. Ben dan wel benieuwd naar eerder werk van ze.
Inmiddels op youtube gekeken hoe de band live is en het is dan toch wel het meest nog een punkband.
De elpee klinkt erg goed en er zit ook nog een CD bij: ideaal voor in de auto, want na aanvankelijk wat teleurstelling (eerste nummers, waar je ruige punk verwacht) betrap ik me er op de korte songs toch heerlijk aanhoorbaar te vinden. Ideaal voor on the road dus.
Voorlopig een voorzichtige 3***.