Foghat - Fool for the City (1975)

Label: Bearsville

1. Fool for the City (4:32)
  2. My Babe (4:37)
  3. Slow Ride (8:15)
  4. Terraplane Blues (5:45)
  5. Save Your Loving (For Me) (3:32)
  6. Drive Me Home (3:56)
  7. Take It Or Leave It (4:56)
avatar van Fza
Fza
Heerlijke jaren 70 rock, slow ride is echt geweldig nummer.

Ik snap niet dat er zo weinig gestemd is op Foghat.

Vooral de moeite waard vanwege de gitaarsolo's, en inderdaad, Slow Ride.

avatar van vielip
Dit is een pareltje! Geweldige bluesrock met een geweldige drive! Het titelnummer is al geweldig en dan krijg je ook nog Slow ride...mega!!
Geen slecht nummer op dit album te vinden naar mijn mening.

avatar van Papartis
Nog niet het nieuwe album gehoord? Echt weer ouderwets Foghat !

kanjedateten
Goede rock al zit het wel wat simpel in elkaar, of zo klinkt het en ik vind de zang verschrikkelijk.

4,5 maar met hoes 5 sterren waard hahahah

avatar van fabrice
Wat een geweldig album, een klassieker in z'n genre.
Geen enkel slecht nummer op deze plaat, kan ik helaas van de andere Foghat albums niet zeggen.
Jaren moeten zoeken naar een originele Bearsville lp (zonder krassen en tikken), totdat ik enkele weken geleden er een op marktplaats terugvond.
Take it easayyyyyyy ...

avatar van Brutus
Ik ben meer voor het nummer Terraplane Blues, ik vind het refrein van Slow Ride wat minder.
The solo van Gitarist Rod Price vind ik wel erg goed op Slow Ride