The Long Winters - When I Pretend to Fall (2003)

Label: Barsuk

1. Blue Diamonds (3:49)
  2. Scared Straight (4:17)
  3. Shapes (4:03)
  4. Cinnamon (4:12)
  5. Bride and Bridle (3:32)
  6. Blanket Hog (6:06)
  7. It'll Be a Breeze (2:59)
  8. Stupid (4:01)
  9. Prom Night at Hater High (4:06)
  10. New Girl (2:31)
  11. The Sound of Coming Down (3:51)
  12. Nora (4:22)
Ow, ow, ow, wat een mooi/leuk album... Heerlijk om naar te luisteren. Hij is al een tijdje uit, maar ik heb hem pas net "ontdekt"...

avatar van Yak
Yak
Ik zag niet lang geleden dat er in oktober een nieuwe EP is uitgekomen van de Long Winters. In 2006 moet het volgende album uitkomen.

dutch2
Daar ben ik dan zeer benieuwd naar, want dit album was voor mij een enorme (en enorm positieve) verrassing. Ook echt een album zonder zwakke broeders en met een heleboel pareltjes.

We wachten af!

avatar van Yak
Yak
Vooral New girl is echt stuiteren door de kamer, maar het hele album is gewoon topvrolijk en energiek. Misschien de verkeerde bandnaam gekozen?
De drummer is trouwens een goede vriend van mijn zusje.

avatar van blonde redhead
Die drummer zou ondertussen wel ontslagen zijn neem ik aan. Maar verder idd een erg leuke band en mijn favo is toch echt cinnamon.

avatar van radioplywood
Geweldige pop plaat. De liedjes worden met veel verschillende instrumenten ingevuld. Soms tegen het grappige aan, maar nergens saai.
Echt te gek.