Nakhane Touré - The Laughing Son (2015)

Zuid-Afrika
Label: Just

1. The Plague (5:58)
  2. Fictive Fury (4:40)
  3. The Laughing Son (1:51)
  4. Blackened and Bruised (4:37)
  5. We Dance Again [Almost Acapella] (3:52)
Om naar uit te kijken! Single The Plague bevalt me al goed en zeker nu ik wat meer persoonlijk contact heb af en toe maakt het de beleving alleen maar boeiender.

Er komt ook een album aan volgend jaar.

Vorig jaar raakte ik helemaal in de ban van Nakhane Touré met daaropvolgend een leuk contact via Facebook en Instagram. We hebben eenzelfde muzieksmaak dus een kop koffie of glas wijn met goede muziek op de achtergrond is de afspraak als hij terugkomt naar Nederland en oh wat hoop ik daar op!

De nieuwe Ep The Laughing Son is de parel waarop ik zat te wachten (een volwaardig album komt volgend jaar uit). Die intrigerende stem, die fantastische instrumentatie! Man, wat weet hij emotie bij mij op te roepen, vooral in nummers als Blackened and Bruised.

Op deze EP ook een 'Almost Acapella' versie van het nummer We Dance Again waar hij eerder de gastvocalen verzorgde op het album van Pieces of Me. Die versie is echt geweldig, deze acapella versie zie ik als een soort extraatje op deze EP, leuk, maar niet heel bijzonder verder als je het vergelijkt met het origineel. Niet voor niets heeft het als toevoeging dan ook 'bonus track'.

Nakhane Touré is in mum van tijd gaan behoren tot mijn favoriete artiesten van dit moment en deze EP zorgt ervoor dat dat voorlopig ook nog wel zo blijft!

avatar van MusicFreak
Wat heeft ie toch een mooie stem! Zijn album 'Brave Confusion' dit jaar een soort van her ontdekt en dan aan het eind van het jaar ook nog nieuw materiaal in de vorm van deze EP. Genieten!

avatar van muziekobsessie
de hele ep is een soort trip. best mooi maar haalt t niet bij brave confusion

Blackened and Bruised (mijn favoriete nummer van deze EP) is in een remix als single uitgebracht:

Nakhane Touré - Blackened and Bruised Remix (Official Audio) - YouTube

Voor de liefhebbers: Nakhane met zijn Bowie cover van Sweet Thing.

Sweet Thing (David Bowie cover) by nakhane touré | Free Listening on SoundCloud