Nakhane Touré - The Laughing Son (2015)

Zuid-Afrika
Label: Just

1. The Plague (5:58)
  2. Fictive Fury (4:40)
  3. The Laughing Son (1:51)
  4. Blackened and Bruised (4:37)
  5. We Dance Again [Almost Acapella] (3:52)
Vorig jaar raakte ik helemaal in de ban van Nakhane Touré met daaropvolgend een leuk contact via Facebook en Instagram. We hebben eenzelfde muzieksmaak dus een kop koffie of glas wijn met goede muziek op de achtergrond is de afspraak als hij terugkomt naar Nederland en oh wat hoop ik daar op!

De nieuwe Ep The Laughing Son is de parel waarop ik zat te wachten (een volwaardig album komt volgend jaar uit). Die intrigerende stem, die fantastische instrumentatie! Man, wat weet hij emotie bij mij op te roepen, vooral in nummers als Blackened and Bruised.

Op deze EP ook een 'Almost Acapella' versie van het nummer We Dance Again waar hij eerder de gastvocalen verzorgde op het album van Pieces of Me. Die versie is echt geweldig, deze acapella versie zie ik als een soort extraatje op deze EP, leuk, maar niet heel bijzonder verder als je het vergelijkt met het origineel. Niet voor niets heeft het als toevoeging dan ook 'bonus track'.

Nakhane Touré is in mum van tijd gaan behoren tot mijn favoriete artiesten van dit moment en deze EP zorgt ervoor dat dat voorlopig ook nog wel zo blijft!