2 Many DJ's - As Heard on Radio Soulwax Pt. 2 (2002)

Belgiƫ
Dance / Pop
Label: [PIAS]

1. Emerson, Lake & Palmer en Basement Jaxx - Peter Gunn Live / Where's Your Head At [Head-a-Pella] (2:49)
  2. Peaches - Fuck the Pain Away (1:38)
  3. The Velvet Underground - I'm Waiting for the Man (0:57)
  4. Polyester, Sly & The Family Stone en Ready for the World - J'aime Regarder les Mecs / Dance to the Music / Oh Sheila [A Capella] (0:57)
  5. Dakar en Grinser - I Wanna Be Your Dog (1:44)
  6. Ural 13 Diktators - Disko Kings (1:28)
  7. Bobby Orlando en Felix da Housecat - The "O" Medley / Silverscreen-Shower Scene (2:56)
  8. The Stooges en Salt 'N' Pepa - No Fun / Push It (2:31)
  9. Hanayo, Jürgen Paape en The Jets - Joe le Taxi / Crush on You [A Capella] (2:28)
  10. Funkacise Gang, Soul Grabber, Lil' Louis en The World - Funkacise / Motocross Madness / French Kiss (3:03)
  11. Zongamin - Serious Trouble (1:39)
  12. Garbage en Felix da Housecat - Androgyny [Thee Glitz Mix] (1:16)
  13. Frank Delour en The Residents - Disc Jockey's Delight Vol. 2 / Kaw-Liga [Prairie Mix] (2:30)
  14. Carlos Morgan - Shake Your Body (2:11)
  15. Alphawezen - Into the Stars [Firebirds Remix] (0:58)
  16. Interstellar en Nena - Concepts / 99 Luftballons (1:37)
  17. Destiny's Child en 10cc - Independent Women, Pt. 1 [A Capella] / Dreadlock Holiday (3:30)
  18. Dolly Parton en Röyksopp - 9 to 5/Eple (2:29)
  19. Arbeid Adelt! - Death Disco (0:43)
  20. Jeans Team en MJ Lan - Keine Melodien (1:46)
  21. Skee Lo, Maurice Fulton en The Breeders - I Wish [A Capella] / My Gigolo / Cannonball (3:30)
  22. The Cramps - Human Fly (1:33)
  23. The Wildbunch - Danger! High Voltage (1:42)
  24. Op:l Bastards - Don't Bring Me Down (1:57)
  25. Adult - Hand to Phone (1:40)
  26. Vitalic - La Rock 01 (2:37)
  27. Queen of Japan - I Was Made for Loving You (1:59)
  28. New Order en Detroit Grand Pubahs - The Beach / Sandwiches [A Capella] (2:12)
  29. Lords of Acid - I Sit on Acid [Soulwax Remix] (2:56)
  30. Private Thoughts in Public Places en Streamer - Start Button (1:58)
avatar van BoordAppel
Wat een ongelofelijk %$%^&klote album.... om toe te voegen. GEK word je dr van! Heeft wel lang geduurd voordat dit album erop stond en dat heeft er denk ik toch wel mee te maken dat niemand (inclusief ik) er zin in had. Ik denk dat dit ook de beste oplossing is maar feel free to correct my mistakes.

Heel erg fijn mixalbum dit. Het gaat echt allemaal naadloos in elkaar over en op feestjes doet dit het altijd goed. 4*

Wat heeft Soulwax met deze plaat te maken?

avatar van BoordAppel
Stephen en David Dewaele zijn de Fucking (of Flying?) Dewaele Brothers en hebben deze cd aan elkaar gemixt.

Cool! Maar eens kijken of deze plaat ergens te verkrijgen is dan...

avatar van starbright boy
Overal Gotti, nou ja bijna dan.

Thanks, zal eens even zoeken..

BoordAppel schreef:

Precies wat ik zoek ja, een album als deze voor op feestjes. Zal hem eens aanschaffen.

niet helemaal mijn genre, maar wel fijn gedaan!

er is inmiddels ook een part 7 te vinden in deze serie, ook van de broertjes Soulwax.

avatar van BoordAppel
Die mag je dan gaan toevoegen want ik heb het gehad met toevoegen van dit soort albums .

Het is niet uit op Cd, vraag me af of dat ooit gaat gebeuren.

Hier kun je hem vinden:

der is zelfs al een part 10 ..

As Heard On Radio Soulwax Part 10

40 Join The Chant - Nitzer Ebb
41 Higher State Of Consciousness - Josh Wink
42 Take Me To Broadway - Gonzales
43 Belle De Jour - Saint Tropeze

zowel bekend als onbekend en daarom is het ook zo leuk .. wel lastig dat je ze nie allemaal even makkelijk kan kope

avatar van Onderhond
Als je nu gewoon even het album toevoegt

Ik dacht dat ze al bij 14 waren ofzo? Ik kan me in ieder geval herinneren dat deel 9 er in 2003 al was.

Wist ke dat ze massa's hebben moeten betalen voor de uitbreng van de cover? Het is een foto van een Britse fotograaf van een bezopen Elton John. Die fotograaf had zijn toestemming voor de foto niet gegeven en daarom werden de broertjes verplicht om hun cover aan te passen én nog eens per verkochte plaat drie euro op te hoesten. Dat vonden ze niet erg leuk.

Die twee vingers die onze Elton in de lucht steekt is trouwens een Britse variant op onze middelvinger. Geen 'peace' voor Elton.

(allemaal juist gelezen:p)

avatar van Pelk
Tsja, toch nog ff muggeziften over de tracklist: er staat namelijk nog een minus-nummer op de CD. Dat wil zeggen dat je, als je de CD start en dan gaat terugspoelen, er in de minus van nummer 1 nog een nummer staat (is bewerking van nummer van Kylie Minogue). Hetzelfde is trouwens het geval bij de CD "Songs in the key of X" (nummers uit/geinspireerd op de X-files, met o.a. Foo Fighters, Screamin' Jay Hawkins, Danzig, R.E.M., William Burroughs, Alice Cooper)

Pelk schreef:

Tsja, toch nog ff muggeziften over de tracklist

Veel plezier met corrigeren .

Xfofaxx schreef:

(allemaal juist gelezen:p)

bij mij is alleen die zak afgebeeld op de cover, de rest is wit

avatar van vanh
Het blijft een zak die Elton....;-)

avatar van ChrisX
Nou was ik afgelopen juni op vakantie in de VS en daar zag ik inderdaad ook nog andere volumes (dacht altijd dat het een geintje was) maar die waren me daar toch een partij duur (over de USD 30.00) dus weet iemand nog een goed online adresje voor deze schijfjes.

avatar van psychonaatje
De andere delen van de "As Heard on Radio Soulwax"-serie zijn bootlegs. De broertjes DeWaele hebben een tijd het programma Hang The DJ op de radiozender Studio Brussel gedaan: (minder dan) een uur lang mixen van allerlei plaatjes. Deze mixen zijn - zeer waarschijnlijk niet door de broertjes zelf - geplakt en geknipt tot de andere delen van de serie "As Heard on Radio Soulwax". De radiomixen duurden minder dan een uur (zo'n 50 minuten gemiddeld, geloof ik), terwijl de As Heard on Radio Soulwax-mixen langer duren (zo'n 90 minuten, geloof ik). Meestal is er goed te horen wanneer van de ene uitzending van Hang The DJ naar een andere wordt overgeschakeld, omdat dit niet gemixed is, maar gebeurd met behulp van tekstsamples. Daarom is het wat onwaarschijnlijk dat de broertjes dit zelf hebben gedaan (die zouden dat netter doen). Ik weet verder nog dat de "As Heard on Radio Soulwax 1" en "As Heard on Radio Soulwax 3" respectievelijk de eerste en de tweede helft van een Kersmix die de broertjes voor de BBC hebben gedaan (een enorm goede set, overigens). De rest van de serie is dus een verzameling van de Hang The DJ-mixen.

Volgens mij hebben de broertjes DeWaele deze cd "Pt. 2" genoemd, omdat ze de radiomixen bij Hang The DJ zagen als "Pt. 1". Bovendien kwam het goed uit met de foto op de hoes (het Britse middelvingerteken, zoals Xfofaxx al opmerkte).

Alle mixen zijn wel op internet te vinden, zelfs de oorspronkelijke uitzendingen van de Hang The DJ-shows (dat zijn er 30, (geloof ik), onder de naam "Radio Soulwax"). Voor heel veel informatie, (onder andere al het bovenstaande): http://2manydjs.free.fr. Helaas kent de site nu wat technische problemen, maar er zijn nu ook enkele mixen te vinden. Normaal staat hier ook wel hoe de andere mixen te krijgen zijn. Een zeer goede tip hiervoor is het programma Soulseek. Er zijn op de site normaal gesproken ook mensen die de CD's verkopen, maar ze zijn meestal niet goedkoop (bovendien gaat het geld noch naar de artiesten die worden gesampled, noch naar de mixers).

avatar van ChrisX
Ok.. goed om te weten dit allemaal... hoef ik daar dus niet meer echt naar op zoek.

Ik heb "As Heard On Radio Soulwax, Pt. 1, 3 t/m 10" besteld op de site radiosoulwax.org.
Maar de website is veranderd en de delen staan er niet meer op. Je kon ze altijd los bestellen met full color artwork.

Kan iemand die delen trouwens even toevoegen?

ruud_fr schreef:

Kan iemand die delen trouwens even toevoegen?

Dat mag niet op de site, want het zijn bootlegs. Dit is de enige officiele release.

Electro_
Zozo, nogal wat commotie over dit album Maar als ik het goed begrijp zijn dit dus niet remixes van Soulwax maar gewoon de normale nummers aan elkaar gemixt?

Electro_ schreef:

Nou, niet alleen aan elkaar, maar ook door elkaar en over elkaar enz. Ik weet niet of je bekend met het zogenaamde "mash-up"-principe, maar dat wordt hier vaak gebruik van gemaakt. Dat wil zeggen: men neemt de zang van de ene plaat en legt deze over de muziek van de andere plaat. Zo wordt de zang van Independent Woman (van Destiny's Child) over de muziek van Dreadlock Holiday (van 10CC) gegooid en op één of andere manier klinken de platen alsof ze gemaakt zijn voor elkaar. Daarnaast wordt er ook aan elkaar gemixt (bijvoorbeeld 9 to 5 van Dolly Parton gaat naadloos over in Eple van Royksopp). Het is allemaal echt enorm knap.

Electro_
Oke dan! Cool, ik zal er eens naar op zoek gaan.

Electro_
.. Heb hem gister pas beluisterd, echt erg. Dit is namelijk een geweldig album! Vooral dat gedeelte van Destiny's Child / Dolly Parton / Röyksopp / Jeans Team vind ik erg lekker klinken. Gewoon geniaal gedaan, geef er gewoon gelijk 4,5* voor.

Geniaal gewoon.
2 many DJ's rulezzzz