Duels - The Bright Lights and What I Should Have Learned (2006)

Label: Nude

1. Brothers & Sisters (3:52)
  2. Things (4:15)
  3. Potential Futures (3:35)
  4. The Slow Build (5:17)
  5. The Monsters Are Loose (4:11)
  6. Animal (3:09)
  7. What We Did Wrong (4:09)
  8. Pressure on You (2:42)
  9. Young Believers (5:06)
  10. Once in the Night (3:39)
  11. Taxi Song (4:06)
Hey, dit bandje heb ik een jaartje geleden of wat een singel van gehoord (Potential Futures), was best leuk. Ik ga dit album maar eens opzoeken.

VdB
klinkt zeker ni slecht

avatar van Lukas
Potverdikkie... ben ik mijn stukje per ongeluk kwijt

Ik vind het dus een aardig album, doet af en toe wat aan Pulp denken (soms ook niet trouwens), ook omdat er af en toe een 'lalalalala'tje' te horen is. De nummers beginnen bijna allemaal sterk, maar de aandacht trekt bij mij in elk geval vaak wat weg, omdat er wat te weinig opbouw in zit. Beste nummer imo is What Did We Wrong, dat klinkt dan weer een beetje als The Shins. Al met al een leuk plaatje, twijfel tussen 3.5 en 4*. Hou het voorlopig op 3.5, omdat het allemaal ook niet echt bijzonder/baanbrekend is.

Grappig, ben het echt met alles wat je zegt eens: referentie aan Pulp, What Did We Wrong beste nummer, aandacht die wegtrekt, niet echt bijzonder. 3* voor een gemiddeld plaatje.

avatar van Lukas
Twee maanden later weer eens geluisterd. Tegen mijn eigen verwachting in vind ik hem toch nog steeds wel 3.5* waard. Het is gewoon een lekker plaatje. Niet al te bijzonder, maar met name Things en What Did We Wrong zijn prima nummers.

avatar van SirNoodle
heel middelmatig plaatje van een typisch Brits bandje met een typisch modern after-britpop geluid (met het bijhorende arty hoesje en smiths-achtige albumtitel)

al vele keren gedaan, en al vele keren ook beter gedaan...

avatar van starsailor
veel beter gedaan door The Auteurs

Lukas schreef:
Niet al te bijzonder, maar met name (...) What Did We Wrong(...) prima nummer.

Beklijft . Een van de leukste liedjes van 2006.