Japan - The Very Best Of (2006)

Rock / Pop
Label: Virgin

1. Ghosts [Single Version] (3:59)
  2. I Second That Emotion [Single Mix] (3:47)
  3. Quiet Life [7" Version] (3:54)
  4. Gentlemen Take Polaroids (7:08)
  5. The Art of Parties [Single Version] (6:46)
  6. Visions of China (3:41)
  7. Taking Islands in Africa [Steve Nye Remix] (4:58)
  8. European Son [Single Mix] (3:40)
  9. Cantonese Boy (3:49)
  10. Life in Tokyo - Part 1 [Special Remix] (4:03)
  11. Nightporter (7:01)
  12. Methods of Dance (6:56)
  13. All Tomorrow's Parties [7" Version] (3:35)
  14. Canton [Live] (5:30)
  15. Ghosts [Album Version] (4:38)
avatar van dynamo d
Zonder het nummer Adolescent Sex kan dit natuurlijk nooit een very best of Japan zijn.

avatar van Grandmaster
Je hebt helemaal gelijk, maar daarom op zijn minst toch wel een Almost the very best nietwaar?
Voor de rest ontbreekt er geen essentieel nummer uit hun catalogus lijkt me.

avatar van lebowski
dynamo d schreef:

Laten we het maar houden op The Very Rest.
trouwens: Visions of China

avatar van Grandmaster
Visions staat er toch op, track 6. En Adolescent Sex is ook wel een beetje een stijlbreuk t.o.v. de overige tracks.

avatar van lebowski
Grandmaster schreef:

Visions staat er zeker op, vandaar mijn
Adolescent Sex is inderdaad volstrekt anders dan hun latere werk, ik denk dat er bewust voor is gekozen om het weg te laten.

avatar van Grandmaster
Ja, stel je voor dat die ontbrak. Dat is gelijk aan een Human League verzamelaar zonder Don't you want me. Ja, die bestaat echt.

avatar van dynamo d
Quiet Life, Visions of China, Nightporter en European Son vind ik ook allemaal goede nummers maar bij Adolescent Sex kon ik altijd zo lekker uit m'n dak gaan op de dansvloer. Vooral ook omdat het een erg goede popsong is met een lekker ritme. Al met al is Japan m.i. altijd wat ondergewaardeerd geweest.

avatar van Edwin
Ik ken Japan alleen vanaf het album "Gentlemen take polaroids", dus over het ontbreken van Adolescent Sex kan ik niet oordelen. Ik vind het persoonlijk jammer dat "The other side of life" ontbreekt. Was naar mijn mening een betere keuze geweest dan "Taking Islands in Africa"

avatar van dynamo d
Ik heb zelf thuis andere "best of"-album, dat ik nog moet toevoegen aan MuMe, getiteld: In Vogue. Daarop staan naast Adolescent Sex ook nog andere mooi nummers zoals 'Suburban Berlin' en 'Life in Tokyo', die op dit overzicht ook ontbreken.

avatar van Edwin
dynamo d schreef:

Nu ik dit lees, schiet me nog eentje te binnen, namelijk "Assemblage". Gelijk maar even toegevoegd .

avatar van VanDeGriend
Edwin schreef:
"Assemblage". Gelijk maar even toegevoegd .
Mooi..kan ik daar gelijk op stemmen

avatar van Hans Brouwer
Grandmaster schreef:
Ik heb "The Very Best Of (2006)" geleend uit de bibliotheek en inmiddels gekopieerd naar zo'n Sony cd-r. Ik heb "Adolescent Sex" als nr.16 toch maar toegevoegd. Stijlbreuk of niet, "Adolescent Sex" kan en mag op een the very best of Japan natuurlijk niet ontbreken. 4****

avatar van music junkie
er kunnen me maar een paar nummers bekoren.

Volgens mij de meest complete verzamelaar van Japan die op de markt is,zij het zonder 'adolescent sex' dat ik gelukkig op een 'dressed in black' compilatie heb.

Hoogtepunten zijn ongetwijfeld 'nightporter',ghosts' en 'taking islands in africa',3 nummers waar ik de krop van in de keel krijg. Voor op de dansvloer is mijn favoriet nummer zonder meer 'the art of parties',gewoon blijven gaan hier in de zalige lange versie (strange dat er single version bijstaat) met die heerlijke sax doorheen het nummer.

Enkel spijtg dat er voor 'visions of china' en 'life in tokyo' niet voor de 12" ers is geopteerd.Hoe mooi en hemels 'ghost' ook is,éénmaal was voldoende geweest.

Briljante collectie magische songs. Hoort in elke platencollectie thuis!

avatar van Roxy6
Absoluut ja!