Prong - X (2016)

Alternatieve titel: No Absolutes

Label: Steamhammer

1. Ultimate Authority (2:54)
  2. Sense of Ease (4:05)
  3. Without Words (3:18)
  4. Cut and Dry (3:51)
  5. No Absolutes (3:17)
  6. Do Nothing (3:40)
  7. Belief System (3:21)
  8. Soul Sickness (3:05)
  9. In Spite of Hindrances (2:45)
  10. Ice Runs Through My Veins (4:04)
  11. Worth Pursuing (3:12)
  12. With Dignity (3:14)
  13. Universal Law *
avatar van DargorDT
Wat mij betreft is deze weer dik in orde!

Gortdroog, dezelfde formule als op de vorige cd. Hetzelfde geluid ook, maar wat wil je anders van deze band. Niets toch? Het is erg herkenbaar, oerdegelijk, net wat minder catchy... Maar met minstens dezelfde energie en het is erg aangenaam.

Prong bewijst nog altijd zijn bestaansrecht. Gewoon 4 sterren.

Heerlijke plaat, lekkere riffs en catchy melodieën.

avatar van james_cameron
Prong's zoveelste wederopstanding is een daverend succes gebleken. Het vorige album, Ruining Lives uit 2014, was een topper en ook deze nieuwe plaat is dik in orde. De band vuurt overwegend lekker uptempo beukwerk op de luisteraar af, voorzien van fijn hakkend gitaarwerk en de heerlijk karakteristieke zang van Tommy Victor, die hier uitstekend bij stem is. Luister maar eens naar de fraaie semiballad Belief System, wat mij betreft het beste nummer van het album. Prachtige tekst, mooi ingezongen door Victor, afwisselend melodieus en ruig. Het album zakt feitelijk nergens in en kent een flink aantal krakers, zoals het supersnelle Sense Of Ease en Soul Sickness.

avatar van james_cameron
Ik bedoel natuurlijk de semiballad Do Nothing. Belief System is een vet stampende metaltrack.

avatar van The_CrY
Prong stelt volgens mij zelden teleur. Deze hoor ik ook zeer graag.