Erykah Badu - But You Caint Use My Phone (2015)

Soul / R&B
Uitgebracht in eigen beheer

1. Caint Use My Phone (Suite) (3:34)
  2. Hi (0:35)
  3. Cel U Lar Device (6:28)
  4. Phone Down (3:28)
  5. U Use to Call Me (1:13)
  6. Mr. Telephone Man (3:11)
  7. U Don’t Have to Call (2:00)
  8. Medley: What’s Yo Phone Number / Telephone (5:10)
  9. Dial’Afreaq (3:10)
  10. I'll Call U Back (1:57)
  11. Hello (5:19)
avatar van Reijersen
Miss Badu kwam dit jaar verrassend met een soort van lost tapes verzamelaar. Op echt nieuw werk moeten we nog even wachten, maar dit schijfje houd ons ook wel warm voor even. Echt heel bijzondere nummers staan er niet op, al is het allemaal wel goed behapbaar. Redelijk wat experimentjes lijk ik terug te horen. Funky genoeg, soulvol genoeg en erg Badu.

avatar van 3dwardVan3
Een mixtape van Erykah Badu met als thema de (cellular) phone. Het is een mixtape en daarmee geen volwaardig album van Erykah, wel is het een leuke onderbreking van de stilte die Erykah achterliet na haar laatste album (2010). Op het laatste nummer (Hello) is ook nog een rapbijdrage te horen van Andre 3000 (Outkast).

avatar van Silky & Smooth
Ik schrok toen ik opeens de beat van Hotline Bling hoorde. Er is niks mis met dit nummer, maar van Erykah Badu verwacht ik meer dan het simpel hergebruiken van een beat. Gelukkig las ik daarna dat dit een mixtape is. Dubbel gelukkig zelfs, want deze plaat zou niet aan haar reguliere discografie toevoegen. Wat een saaie boel! Hotline Bling kun je beter als thema noemen, want ze valt er steeds op terug. En dan heeft ItsRoutine ook nog eens dezelfde stem als Drake!

avatar van tnf
tnf
Op de een of andere manier vind ik het artwork leuk.

(Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik daar weleens alleen in zou kunnen staan.)

avatar van Poles Apart
Laatste wapenfeit van Badu, en niet eens een echt album - het wordt zo onderhand wel weer eens tijd voor iets nieuws. De laatste studioplaat kwam 10 jaar geleden uit. D'Angelo komt er mee weg, ik hoop dat Erykah wat dat betreft z'n voorbeeld niet zal volgen. Weet iemand of er nieuw materiaal in de planning staat?

avatar van Mssr Renard
Poles Apart schreef:

Door jouw bericht heb ik ineens zin om Mama' gun en Worlwide Underground te draaien. Heerlijke platen. Geweldige sound.

Zo een soort plaat zou ik zeker wel op prijs stellen, tussen al die wat vlakke pop van tegenwoordig.