Italo Dance Classics 3 (1990)

Dance / Electronic
Label: Arcade

1. Silver Pozzoli - Step by Step (3:42)
  2. Fun Fun - Happy Station (3:18)
  3. Ken Laszlo - Hey Hey Guy (4:47)
  4. Sabrina - Sexy Girl (4:22)
  5. Martinelli - Cinderella (3:57)
  6. Fancy - Check It Out (4:00)
  7. Gary Low - La Collegiala (3:55)
  8. Pino D'Angio - Ma Quale Idea (4:23)
  9. Miko Mission - How Old Are You? (3:58)
  10. Taffy - I Love My Radio (3:14)
  11. Micaela - La Isla Bonita (3:43)
  12. Vivien Vee - Give Me a Break (3:31)
  13. Italian Boys - Until the Morning (6:30)
  14. My Mine - Hypnotic Tango (4:31)
avatar van VanDeGriend
De minste van de 4 maar toch nog wat leuke plaatjes hoor. Wat de denken van My Mine en Ken Laszlo. Top artiesten

Ik had wat vrienden die hier dol op waren waardoor ik er indertijd niet onderuit kon. Heel erg vond ik het niet trouwens: het was zeer populaire pop in die tijd en zo slecht nog niet.
Misschien dat ik het weer eens boven water ga halen als ik deze zomer richting Italië ga: raampjes van de auto open en knallen maar

Je kan nu weer bij de serie Dance Classics gaan voor een heruitgave van Italo dance muziek: Italo Edition vol. 1 & 2. Dubbel cd's met alleen maar de 12" extended versions. Vooral volume 1 is erg goed. Dit volume 3 uit de oude serie is weer de minste daarvan. Dieptepunt is Sabrina en niet sterk is dat hier maar één extended 12" versie op staat. Wel goed is de muziek van Silver Pozzoli, Fun Fun, Ken Laszlo, Gerry Low, Pino D'Angio, Miko Mission & My Mine. Bij elkaar toch nog de moeite waard.

avatar van ArnoldusK
Eens met west.
Het neigt wel erg naar de poppy-kant van de italo-disco, die ook zo snoeihard kan zijn.
Maar toch: grappige nummers van Fun Fun, Pino & My Mine.
Desalniettemin : 2,5*

avatar van Kos
Kos
Happy Station, die remix heb ik vroeger platgedraaid.

avatar van T.O.
Kos schreef:
Happy Station, die remix heb ik vroeger platgedraaid.

Van de hand van Ben Liebrand. Italo Disco meets Nijmegen

Hier een mooi filmpje, waar hij de master tape laat zien.