Before the Dawn - The Ghost (2006)

Finland
Label: Locomotive

1. Disappear (3:27)
  2. Repentance (4:22)
  3. Away (3:59)
  4. Scar (4:45)
  5. Angel's Tombstone (4:28)
  6. Black Dawn (3:32)
  7. Enemy (3:23)
  8. Stormbringer (4:14)
  9. Ghost Town (3:12)
  10. ...Nowhere (5:21)
avatar van james_cameron
Deze prima band heeft eerder al twee uitstekende albums uitgebracht, My Darkness en 4:17 A.M. Muziek ligt in het straatje van Katatonia en Paradise Lost; melodieus, somber, melancholisch en stevig. Ook deze nieuwe cd is een aanrader.

avatar van james_cameron
Ik had dit album eigenlijk nooit goed beluisterd, maar met de nieuwe plaat Deathstar Rising op komst toch maar even uit de kast gehaald. Prima album, net als de rest van het werk van de band. Hier is al te merken dat het tempo omhoog gaat; veel songs beuken lekker door. Op de volgende albums zou de sound nog verder geperfectioneerd worden, maar dat neemt niet weg dat The Ghost een uitstekende plaat is. Alle songs zijn de moeite waard.