Hans Zimmer - Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)

Alternatieve titel: Pirates of the Caribbean 2

Duitsland
Score
Label: Walt Disney

1. Jack Sparrow (6:06)
  2. The Kraken (6:55)
  3. Davy Jones (3:15)
  4. I've Got My Eye on You (2:25)
  5. Dinner Is Served (1:30)
  6. Tia Dalma (3:57)
  7. Two Hornpipes (Tortuga) (1:14)
  8. A Family Affair (3:34)
  9. Wheel of Fortune (6:45)
  10. You Look Good Jack (5:34)
  11. Hello, Beastie (10:15)
  12. He's a Pirate [Tiësto Remix] (7:02)
avatar van jimcarrey
Bruce Almighty schreef:
Weer hele Goede Filmmuziek van Disney's Pirates Of The Caribbean, De Films zijn vind ik helemaal Geweldig maar de Muziek is zeker ook heel goed afgewerkt.

* * * *
HELEMAAL mee eens het is een goede film maar de muziek ook goed niet zo goed als bij harry potter (net niet) jack pwarrow en i am a pirate (of zoiets) zijn bij mij toch de beste 4****

allemaal goede liedjes. evengoed zoals bij de eerste. 5*

skipy05, daar ben ik het niet mee eens. Omdat ik vind dat in het 1e deel de muziek wat slap is, maar toen Zimmer er eenmaal bij kwam werd het wel beter!

kevin15
vind Klaus Badelt beter dan deze componist. waarom heeft Verbinski eigenlijk badelt vervangen voor zimmer

avatar van stuntman_jasper
Nou, het ligt ingewikkeld...

avatar van JohnWilliams

Laten we het er maar op houden dat Zimmer meer ervaring heeft, en meer symphony erin brengt inplaats van alleen maar keiharde herrie.

kevin15
vind badelt zijn muziek mooier dan dat van zimmer

avatar van JohnWilliams
Ik juist andersom, bij Zimmer zit er meer symphony in en is het meer dan alleen maar kabaal...maar Badelt's muziek is ook niet slecht hoor...

JohnWilliams schreef:

Een betere samenvatting zou zijn dat Hans Zimmer ook voor een groot deel al verantwoordelijk was voor de score van Curse of the Black Pearl, en dat hetzelfde team dat deel 1 componeerde, ook terugkeerde voor deel 2 en 3. Om te zeggen dat Badelt 'beter' is, lijkt dan ook onzin. Het is puur toeval dat zijn naam vermeld werd voor deel 1. Dead Man's Chest en At World's End zijn met name orkestraler uitgewerkt omdat de compositieperiode langer was; deel 1 was een haastklus, de score moest in zo'n 2 weken gecomponeerd worden.

avatar van stuntman_jasper
Netjes samengevat!

avatar van Albus Dumbledore
deze is natuurlijk ook weer mooi van Hans Zimmer. Hij is echt een goede componist, zeg! Vooral de Kraken is cool.

4,5 sterren.

avatar van JohnWilliams
Mijn lievelingsnummers van deze score zijn:

1: Jack Sparrow (wat een meesterstuk blijft dat toch, vooral die laatste minuut)!
2: The Kraken
3: Wheel of Fortune
4: Dinner is Served
5: Davy Jones

avatar van Albus Dumbledore
Ja, Jack Sparrow is echt heel leuk. Davy Jones ook en the Kraken en I've got my eye on you is ook zeer goed. Ik vind alleen You Look Good Jack niet zo mooi.

avatar van Albus Dumbledore
Oke, ik heb nu heel het album beluisterd en hij zit er tussen in. Niet zo goed als At World's End, maar beter dan Curse of the Black Pearl. De mooiste nummers vond ik:
- Jack Sparrow
- The Kraken
- Two Hornpipes (die was echt lachen!)

De slechtste nummers:
- You look good Jack.
- He's a Pirate remix.

Sorry, maar ik haat hardcore muziek en ook remixes moet ik niet. En als dat bij zo'n lollig nummer als He's a Pirate gebeurd, haat ik het gewoon.
Wat ik heb gedaan: ik heb gewoon He's a Pirate van Curse of the Black Pearl, gekopieerd naar het album van Dead Man's Chest en ik verving de remix en ik doe net alsof die nooit heeft bestaan.

Maar goed, ik geef 'm 4 sterren. Hier en daar zeer mooie nummers, maar af en toe een beetje te bombastisch, zoals You look good Jack.

avatar van JohnWilliams
Ja, dat nummer duurde inderdaad te lang en was misschien iets té.

avatar van davy jones
beter dan deel 1 en slechter dan deel 3 meer heb ik over deze zimmer te zeggen (het was trouwens men eerste)

avatar van Demon.
Minstens zo goed als de score avn het eerste deel. Gewoon masterlijke soundtrack!

avatar van SpaceyKing99
Jaren geleden voordat de film uit was, had Zimmer 'n 10 minuten durend nummer gemaakt van Pirates, heeft iemand die wel 'ns gehoord?

SpaceyKing99 schreef:

Nee

avatar van tbouwh
Goede soundtrack van Zimmer. Wel vind ik de 3e score evident stukken beter. Op deze score springen twee van de lange nummers, Wheel of Fortune en Hello Beastie, er bovenuit. Vooral Wheel of Fortune vind ik erg sterk. Het Jack Sparrow-thema en het daarop aansluitende Kraken-nummer zijn goed, maar vind ik op score toch iets minder fijn wegluisteren dan als begeleiding in de film. Wat ik dan wel weer fijn vind aan deze score tov deel 3 is het gebruik van mooie piano/orgel-melodieën in Davy Jones en A Family Affair. Andere tracks, zoals You Look Good Jack en Tia Dalma, hebben echter naar mijn mening weer vrij weinig te bieden. De kippenvel momenten komen uit de twee eerder genoemde tracks en kortere nummers (naar mijn mening té kort) zoals Dinner Served en de track die daaraan voorafgaat (m.n. het tweede gedeelte daarvan).
Minder dus dan At World's End, maar nog steeds ruimschoots het (herbe)luisteren waard, met een aantal zeer fijne tracks.

avatar van bertkruijswijk
Ook een goede soundtrack, deze keer van Hans Zimmer. De eerste drie tracks beginnen al ongelooflijk goed, daarna wisselt het voor mij een beetje, waarin goede tracks worden afgewisseld met wat mindere, dan vond ik de voorgaande soundtrack in zijn geheel beter. Maar het blijft een aangename luisterbeurt.