Hans Zimmer - Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)

Alternatieve titel: Pirates of the Caribbean 2

Duitsland
Score
Label: Walt Disney

1. Jack Sparrow (6:06)
  2. The Kraken (6:55)
  3. Davy Jones (3:15)
  4. I've Got My Eye on You (2:25)
  5. Dinner Is Served (1:30)
  6. Tia Dalma (3:57)
  7. Two Hornpipes (Tortuga) (1:14)
  8. A Family Affair (3:34)
  9. Wheel of Fortune (6:45)
  10. You Look Good Jack (5:34)
  11. Hello, Beastie (10:15)
  12. He's a Pirate [Tiësto Remix] (7:02)
dollie
JME schreef:
he's a pirate vind ik echt een briljant nummer

avatar van HaWe
Ja de originele versie dan ja haha ik denk namelijk dat Tiesto dit veel en veel beter had kunnen doen... jammer

neo
Ik denk dat ie het geen eens had moeten mixen. Beetje hetzelfde middelmatige als de echte score zelf.

avatar van HaWe
nou ik vind de score zelf wel leuk maar die tiesto-versie... het voegt niet veel meer toe en dat is jammer. Als zo'n artiest dan mee mag doen, moet het wat toevoegen en niet hetzelfde blijven, zegma

avatar van Bert Wasbeer
Monkey Island had betere muziek

avatar van esteban
Middelmatige soundtrack die grootste momenten mist. Het klinkt niet slecht, maar blijft in de schaduw van z'n voorganger staan en slaagt er nooit in hetzelfde gevoel op te wekken.

2.5

Hoe duur is deze, en is deze cd het geld waard?

bazzel schreef:
Hoe duur is deze, en is deze cd het geld waard?

rond de 21€ , maar of dat de moeite is kan ik nie voor u beslissen.
Ik vraag me wel af , als het bij drie films blijft; ze misschien een 3-cd box maken ?

W a r d
mooie track, maar zimmer baseerd zich inderdaad wel zeer erg op hetezlfde thema. Het nummmer Davy Jones is zeer mooi met het pijporgel, en dat het terugkomt in De Kracken geeft wel het gevoel dat Davy meedoet met het monster. het walsje in Dinner is served heeft ook wel iets leuks.

Ik geef het een 3.5, het is nog een twijfel, luister de CD nog wel eens in de winkel, een demo.

W a r d
of in de bibliotheek, of ben ik de enige die cd's in de bib uitleent voor maar 0.50€ ? en als ik dan zeg waaw, die is goed, dan koop ik hem (wat nog maar één keer is voorgekomen) Maar als 14-jarige ben ik nog niet zo rijk
trouwens, dvd's hebben ze ook in de bib (1.25€)

W a r d schreef:
trouwens, dvd's hebben ze ook in de bib (1.25€)

denk niet dat ze zo'n nieuwe cd al bij de bibliotheek hebben.

W a r d
mm, das waar, die zijn daar nog trager dan een slak met een vals been. En als ze hem dan eindelijk hebben dan raakt die na 2 weken al kwijt in "het systeem" of leent iemand van de bib zelf die uit en die mogen dat een jaar houden (of langer)... maar als ze hem hebben, licht em bij mij

ik vind deze cd echt de BESTE die ik ooit heb gekocht!!!!!

alleen vind ik nummer 6 niet zo goed.

bazzel schreef:
demo's.laat me niet lachen.bij ons in de carrefour kun je naar de hele cd luisteren maar dan heb je meer gekraak dan muziek.wel niet slecht bedoeld hoor maar toch.als je de cd zelf koopt is hij toch wel op zijn allerbest.

W a r d schreef:

rond de 21€ , maar of dat de moeite is kan ik nie voor u beslissen.
ik heb deze cd gekocht in de mediamarkt en daar kostte ie maar 14,95 euro.

avatar van Phoebe318
De nummers op deze cd zijn echt mooi!
Davy Jones en [/i]A Family Affair[/i] vind ik toch wel de leuksten

*4.5

Het album is wel goed.
In ieder geval veel beter dan de vorige met Klaus Badelt.
Zimmer heeft zijn best gedaan, dat is wel te zien.
Ik denk dat ik er 3* voor wil geven, maar vanwege dat fantastische nummer:" The Kraken", geef ik 4*.

avatar van stuntman_jasper
vind m erg tof. Enige nadeel is dat de nummers steeds zwakker worden naar mijn idee. Het begint heel goed, maar dan kakt het een beetje in

avatar van JohnWilliams
Na Wheel of Fortune zakt het naar mate het eind inderdaad wat. Maar dat zegt nog niet dat de Score slecht is...jammer van die afgrijselijke remix.

avatar van stuntman_jasper
Die hoort niet op een score thuis. Wat bezielden ze? Echt interessant wat Zimmer doet met slechts 3 noten. Bijna elk thema begint met dezelfde 3 noten: de jack thema's, davy jones thema, en het thema van beckett (heel even te horen in nummer 11). Ik vind het slim gevonden dat je zo veel met 3 noten kan.

En dan staat het ergens op een derde van het artikel.

avatar van JohnWilliams
Deze CD is prachtig maar ik heb gehoord dat POTC III vele malen beter is. Dat moet ik zelf nog bekijken want deze was geniaal!!!

sxesven
Bij tijd en wijle kan ik erg van dit soort scores genieten, en zo ook vandaag. Tot aan nummer 11 vind ik dit een zeer goed aan te horen, doch weinig opzienbarende soundtrack die hier en daar natuurlijk lekker herkenbaar klinkt. Voor die godsgruwelijke remix krijgt de plaat echter een punt aftrek, jammer dat zo'n album dan zó moet eindigen. 2,5*

avatar van JohnWilliams
Is dat niet wat overdreven?
De Score is door Zimmer prachtig gemaakt dus eigenlijk geef je voor dat nummer een héél laag cijfer. Ik vind dat nummer ook niks maar ik laat mijn mening niet van dat nummer afhangen. De Score is naar mijn mening 4,5* waard dus dat geef ik. Dat laatste nummer is gewoon dom dus die tel ik niet mee.......

neo
Iedereen waardeert anders. Ik zou die track ook niet opnemen in mijn waardering, zelfs niet als het meerdere waren verspreid over de cd.

avatar van JohnWilliams
Dat heb ik ook niet bij de Bond Scores terwijl daar ook meestal 1 a 2 Zangnummers op staan. Het gaat bij mij meestal om het werk van de Componist en in dit geval betreft dat Zimmer. Dus ik ben het met je eens neo.

avatar van Bruce Almighty
Weer hele Goede Filmmuziek van Disney's Pirates Of The Caribbean, De Films zijn vind ik helemaal Geweldig maar de Muziek is zeker ook heel goed afgewerkt.

* * * *

avatar van JohnWilliams
Beter dan de eerste vind ik, jij ook Bruce?

kevin15
de eerste 3 liedjes zijn de beste

avatar van JohnWilliams
5 is ook een fantastische track, ik vind de eerste 3 ook wel erg sterk maar de hele cd is over het algemeen sterk!