Timmy T - Time After Time (1990)

Label: Quality

1. Time After Time (3:54)
  2. One More Try (3:29)
  3. My Exceptional Girl (3:19)
  4. What Will I Do (4:08)
  5. Too Young to Love You (2:42)
  6. Paradise (5:08)
  7. Over and Over (3:30)
  8. You're the Only One (4:05)
  9. Please Don't Go (3:20)
  10. Over and Over [Dance Remix] (5:33)
  11. Paradise [Jazz Remix] (6:46)
0,5
typisch zo'n geval van een eendagsvlieg,hij scoorde een grote hit met one more try en daarna nooit meer wat van vernomen

fredpit
en terecht.

Als alle nummers nog maar half zo mooi zijn als One More Try; dan kun je me hier snachts niet voor wakker maken; ook overdag niet trouwens niet.
En stel dat ik wakker zou zijn, dan is die Timmy T weer een reden om te gaan slapen.
zo af en toe komt er weer eentje voorbij, dan glipt er toch weer wat drap door de koffiefilter, en op de een of andere manier doen die het bij de dames altijd goed.

One More Try?
Nee, je hebt je kans gehad Timmy T(enenkrommend).

avatar van musicfriek
One More Try een mooi nummer.

Ik wil artiesten die ik wat minder vind toch een leuk bericht gunnen.
Misschien is hij in het dagelijks leven wel een hele aardige jongen.

Maar ik stem dan wel niet op dit album, omdat het mij niet zal lukken om er naar te luisteren. Daar heeft hij dan ook wel weer geluk bij gehad.

avatar van musicfriek
Ach, One More Try is leuke ballad zoals je ze nu niet meer hoort. Ik word er een beetje weemoedig van, dit soort nummers, ik was 17, tsja, toen vond ik dit geweldig. Nu vind ik het wat minder, maar om het nou door en door slecht te noemen? Nee, gaat me beetje te ver. De rest van dit album boeit me eigenlijk niet

avatar van Leland Palmer
One More Try is een topnummer, voor de rest is dit maar niks....

avatar van PEN15
Door die cover van Novaspace moest ik aan Timmy T. denken en raakte ik benieuwd naar de overige nummers. Waarom zou je zoiets doen, zou je zeggen. Nou, ik vind oud Roland TR-808 geluid zoals in One More Try is te horen erg gaaf eighties klinken. Zo'n drumcomputer met handklap en koebel ritmes hoor je bijvoorbeeld ook in een bekend liedje zoals Sexual Healing van Marvin Gaye.

Het is niet zo terug te horen op Time after Time na, big mistake! Inderdaad is de rest de moeite niet waard, vooral niet zo'n nummer als de cover van KC, een jaar later zou Double You een betere en succesvollere cover maken. Is Timmy T. de eendagsvlieg zoals wij hem bestempelen? Zo te zien stond hij in de VS al vier keer in de hot 100, had hij al eerder een single met Time after Time voordat One More Try zijn beste hit werd en met een vervolgalbum in 1992 heeft hij daarna niet stilgezeten.