Archy Marshall - A New Place 2 Drown (2015)

Electronic / Hip-Hop
Label: XL

1. Any God of Yours (1:38)
  2. Swell (2:08)
  3. Arise Dear Brother (2:54)
  4. Ammi Ammi (3:29)

met Jamie Isaac

5. Buffed Sky (2:37)
  6. Sex with Nobody (3:33)
  7. Eye's Drift (2:22)
  8. The Sea Liner MK 1 (3:36)
  9. Empty Vessels (3:29)
  10. New Builds (1:33)
  11. Dull Boys (3:25)
  12. Thames Water (7:01)
avatar van SébastienY
Archy Marshall is de echte naam van... King Krule. Slaat een volledig nieuwe weg in, en dat bevalt me wel.

avatar van sj0n88
Ik wou net gaan typen dat dit me aan Mount Kimbie doet denken. Blijkt King Krule aan twee nummers van hun laatste album te hebben meegewerkt. Het verklaart de link die ik legde

Drie luisterbeurten achter de rug en ik moet zeggen: dit bevalt heel erg goed!

avatar van sj0n88
Opvallend hoe weinig aandacht er op MM is voor dit album (en voor bijvoorbeeld de fijne, nieuwe plaat van Erykah Badu). Dit is toch echt wel een serieuze release. Afgaande op de rotatielijst is men nog vooral bezig met de platen van El Vy en Editors... Die zijn toch echt al een hele tijd uit Er zijn de afgelopen tijd dan ook weinig mooie verrassende platen die ik via MM ontdekt heb. Wake up everybody!

Maar goed, terug naar deze plaat: ik vind 'm fantastisch. Hij mist echte uitschieters, maar Archy weet op dit album een fantastische sfeer neer te zetten. De sound sluit uitstekend aan op zijn stemgeluid, waardoor ik de afgelopen weken echt verknocht geraakt ben aan A New Place 2 Drawn. Vier dikverdiende sterren, en een plaatsje net buiten mijn eindejaarslijstje.

avatar van waxs
Een van mijn favoriete releases van 2015, jammer dat ik hem echter pas in 2016 spotte.

avatar van overmars89
Deze release compleet gemist toentertijd. Dit is inderdaad een fijn electronisch uitstapje van Archy Marshall. Al zijn samenwerkingen met Mount Kimbie zijn al fantastisch, maar hieruit blijkt inderdaad ook dat hij zonder MK in dit genre prima uit de voeten kan.