Circus Maximus - Havoc (2016)

Noorwegen

8. Remember (5:39)
  9. Chivalry (7:48)
  10. Loath * (4:37)
  11. I Am [Live] * (4:33)
  12. Forging [Live] * (0:45)
  13. Namaste [Live] * (4:09)
  14. The One [Live] * (4:03)
  15. Arrival of Love [Live] * (4:38)
  16. Abyss [Live] * (5:43)
  17. Alive [Live] * (5:48)
  18. Game of Life [Live] * (5:39)
  19. Last Goodbye [Live] * (9:46)
avatar van i-mac
De single klinkt al goed. In de lijn van het vorige album.

avatar van horned_reaper
Ik ben hier erg benieuwd naar!

avatar van The_CrY
Damn die titeltrack belooft weer wat! Prog met een nu-metal randje... of andersom... Heerlijk!

avatar van horned_reaper
Havoc was voor mij een teleurstelling.... The Weight niet.

avatar van buso
horned_reaper schreef:
Havoc was voor mij een teleurstelling.... The Weight niet.

dan zijn we met twee

avatar van Pedro666
De plaat nu een paar keer beluisterd. Hij moet nog even bezinken, dus ik geef nog geen beoordeling.
Er staan sowieso een aantal hele sterke nummers op die direct opvallen. Remember en After the Fire bijvoorbeeld. Ik ben optimistisch zo ver

Pedro666 schreef:

Helemaal mee eens! Daarnaast vielen Loved Ones en Chivalry me ook meteen op.

avatar van notsub
Er was zeker ruimte voor een meevaller, maar wat ik er eerder van mee kreeg beloofde niet veel goeds.... Wel, het valt me flink tegen wat Circus Maximus hier laat horen. Het is vooral de zanger me veel te pretentieus uit de de hoek komt. Regelmatig zit hij dicht tegen mijn irritatiegrens aan. Qua muziek hoor ik wel wat moderne invloeden, die me bevallen, maar over het geheel genomen is deze nieuwe Circus Maximus best wel cheesy. Nee, dit laat ik links liggen.

notsub schreef:

I love cheesy!

avatar van The_CrY
Twee luisterbeurten erop zitten... ben erg te spreken over dit album! Gevarieerd, lekker licht, en vliegt voorbij! Een stap verder in de richting waar ze met Nine al in gingen. Ik hou wel van die poppy/toegankelijke progmetal. Anderzijds heb je de nieuwe Headspace voor de wat minder toegankelijkheden. Beiden erg goed, maar dit gaat er bij mij nét wat lekkerder in.

avatar van james_cameron
Gladder en minder zwaar qua geluid dan voorgaand werk, alsmede soms aan de te zoete kant, maar toch vind ik dit best een oké album. De progressieve rock/ metal van deze noorse band ligt lekker in het gehoor en er valt binnen de songs vaak genoeg te beleven. Alles is zeer verzorgd in elkaar gezet en men heeft hoorbaar moeite gedaan er iets moois van te maken. Ook al gaat dat hier en daar wel ten koste van de stootkracht.

avatar van buso
Goede plaat, vrij toegankelijk. Enkel het titelnummer valt voor mij wat uit de toon. De live-cd die bij de special edition zit is ook best te pruimen.

avatar van jasper1991
Ze nemen de tijd voor hun albums, deze Noren. Bij Nine zou je je nog afvragen waarom ze zoveel tijd nodig hebben, maar dat geldt niet voor Havoc. Progressieve metal zet je ietwat op het verkeerde been, want de meeste nummers zijn lyrische, catchy nummers met epische refreinen. Alleen de laatste twee nummers vind ik iets minder.

Ik ben ook benieuwd naar de bijdrage aan Ayreon van dienstdoende, immer sterke zanger Michael Eriksen.

avatar van gigage
Waar notsub last van heeft (de pretentieuze zang) geld voor mij ook dusverre, en ik kan toch aardig wat zangers lijen (Miles Kennedy, M. Shadows, Axl Rose) Verder lijkt het een en ander wat "te" geproduceerd. Sterke catchy composities deze progpopmetal. Ik snap de aantrekkingskracht wel dus dat deze goed scoort verbaast me niet. Misschien is het even wennen, ik zet nog even door.
Edit: Nee, toch niet.