Sophya - The Age of Sophya (2000)

Israƫl

5. Farewell (4:10)
  6. Downstairs (3:52)
  7. Sunshine (7:02)
  8. Inner Station (5:32)
  9. Mechanical Actions (3:19)
  10. Spiral of Thoughts (6:55)
  11. Downstairs [Outbreak Remix] (3:53)
avatar van orbit
Darkwave uit de koker van Clan Of Xymox! Etherische geluiden en gefluisterde vocalen van een Israëlisch zangeresje wat eigenlijk steeds net niet op de voorgrond treedt, daarmee de glooiende muzieklandschappen (en dat zijn er veel!) steeds de vrije loop laat. Ideaal voor een laat zomeravondje met een fles goede wijn of in de bedstee

Sietse
maar avant-garde?
electronic lijkt me meer dan (met Darkwave en Clan of Xymox als referenties) of misschien nog wat rock erbij....
ken dit niet, dus misschien heb ik het mis.

avatar van orbit
Neuh.. ik bedoelde dat Ronny Moorings van CoX deze band heeft ontdekt en aan een label geholpen.. Inmiddels zit het op een ander label trouwens, omdat de muziek van het Metropolis label niet helemaal spoort met deze muziek, dus dat zou verkeerde verwachtingen wekken
Nu zit Sophya op Pandemonium geloof ik (met een nieuwe plaat ook). Maar geloof me, de muziek valt beslist niet onder rock.. en electronic vind ik ook iets teveel naar de andere kant (alhoewel er electronica in wordt gebruikt).
Luister het nou gewoon maar ns

avatar van reptile71
Sophya doet mij ook nogal denken aan Cocteau Twins en die staan op musicmeter als pop, wat ik ook niet vind passen, maar dit is zeker geen avant-garde. Uiteindelijk valt het in principe onder rock, net als Clan of Xymox. Aangezien specifiekere genre-keuze hier niet mogelijk is, anders zou ik er dreampop of darkwave van maken, denk ik.

avatar van Crush
Darkwave lijkt mij de beste omschrijving, maar waarschijnlijk 'bestaat' dit niet op deze site. Rock is het absoluut niet!

Erg goed debuut album van de band die ook live zeer goed uit de verf komt. Sfeervol.

avatar van reptile71
Subgenres kun je hier niet invullen. Ik ben het daar ook wel mee eens, want het zou te verschillend worden ingevuld dan. Wat over blijft is dat het onder rock moet vallen. Pop en avant-garde is het ook niet namelijk.

avatar van Crush
Daarom zou het genre gothic erbij moeten komen; subgenres zoals EBM, industrial en darkwave kunnen dan achterwege blijven.

avatar van Chameleon Day
Dit is toch een Nederlandse band?

Heb nu drie nummers beluisterd van dit album - nav het album van de dag topic - en het is zeker genietbaar. Darkwave idd. De electronica gaat mij op termijn denk ik vervelen.

avatar van reptile71
Bij mijn weten zijn het Israëliërs die in Amsterdam zijn gaan wonen. Ik weet niet zeker of de band nou in NL of Israël is opgericht, maar dat zal vast wel ergens op internet staan.

avatar van Crush
De band is in Israël opgericht, maar oprichters Sonja en Idan werken en wonen sinds het debuutalbum (deze dus) in Nederland.
Live ook erg goed.
Sophya werkt aan het vierde album.