Lord of the Lost - From the Flame Into the Fire (2014)

Duitsland
Electronic / Rock
Label: Out of Line

1. Fists Up in the Air (3:31)
  2. Kingdom Come (3:34)
  3. La Bomba (4:03)
  4. Afterlife (3:24)
  5. Kill It with Fire (3:47)
  6. Six Feet Underground (4:39)
  7. Go to Hell (3:59)
  8. Odium (3:53)
  9. My Own Shadow (3:54)
  10. Bitch (4:00)
  11. I'll Sleep When You're Dead (4:43)

met Douglas Blair

12. Holy F (4:14)

met Nina Jiers

13. In a Perfect World (4:39)
  14. See You Soon [Svbway to Sally Remix] * (3:50)
  15. Kill It with Fire (But Kill It Good) [Rabia Sorda Version] * (4:07)
  16. Eure Siege [Ost+Front Version] * (3:28)
  17. Heart for Sale [Darkhaus Remix] * (3:42)
  18. Die Tomorrow (The Day After) [Remix by Letzte Instanz] * (3:54)
  19. Blood for Blood [A Life Divided Club Remix] * (4:41)
  20. Sex on Legs (Formalin Clubmix) * (3:07)
  21. Prologue [Mental Breakdown Remix] * (4:49)
  22. I'll Sleep When You're Dead [Massiv in Mensch Remix] * (5:10)
  23. Nothing Words Can Say [Noodlz Remix] * (4:34)
  24. My Heart Is Black [The Law Remix] * (4:35)
  25. Break Your Heart [Stahlmann Remix] * (3:47)
  26. Do You Wanna Die Without a Scar [Hell Boulevard Version] * (3:07)
  27. My Own Shadow [Latexxx Teens Version] * (3:55)
  28. Blood for Blood (Ein Walzer Für Klarinette und Pianoforte) [Le Comte Caspar Remix] * (3:06)
  29. Die Tomorrow [Swing Tomorrow Version by Rocksin] * (3:22)
  30. Sex on Legs [Hotel Lounge Version] * (4:05)
avatar van james_cameron
Niet zozeer beter dan de meer recente albums, maar wel steviger en vooral onstuimiger. Luister maar eens naar de maffe track La Bomba, die werkelijk alle kanten opstuitert. Niet alles is even leuk en vooral tekstueel is het songmateriaal herhaaldelijk aan de infantiele kant, maar het album verveelt in ieder geval niet. En voor de volhouders is er ook nog een tweede schijfje met een uitvoerige reeks remixen. Ook wisselend van kwaliteit overigens.

avatar van Killeraapje
Met afstand de lompste plaat die Lord of the Lost gemaakt heeft. De cover is al verre van subtiel. De muziek is hard en rauw en de teksten zijn goedkoop, provocerend en stiekem toch wel leuk.

Een nummer als Holy F. is niet geweldig maar wel grappig. Als de naam Frank Zappa er onder zou staan zouden er vast luisteraars zijn die het geniaal vinden. Voor La Bomba en vooral ook Odium geldt hetzelfde.

Voor Lord of the Lost begrippen zijn het nogal inwisselbare nummers maar toch werkt deze plaat uitstekend als je op de snelweg net iets te hard wil rijden. Kingdom Come, Fists Up in the Air, I'll Sleep When You're Dead. Allemaal nummers die prima werken als je wat frustratie kwijt moet na een lange werkdag.

Staat er dan niets subtiels op deze plaat? Zeker wel, Afterlife en Six Feet underground zijn prima songs die later beter bewerkt werden op hun Swan Songs platen.

Onder de streep is From the Flame Into the Fire een lekkere rauwe plaat die ik af en toe nog graag op zet maar bij lange na niet kan tippen aan latere platen zoals Thornstar of Swan Songs 3.

Power is er echter genoeg en vergeleken met het voorgaande werk is deze zeker niet minder.