Batushka - Litourgiya (2015)

Polen

6. Yekteniya 6 (4:13)
  7. Yekteniya 7 (5:34)
  8. Yekteniya 8 (5:09)
avatar van Dr.Pat
Erg sterk Black plaatje. Fijne afwisseling tussen streams en een diepere "gregoriaans" aandoende stem zoals ook Tristitia deze erg goed wist te gebruiken. Niet continu op volle snelheid, maar juist daardoor erg sterk in de melodie. Zitten duidelijk trekjes Cradle in, maar dan wel een stuk rauwer.

avatar van wizard
Heel aardig Pools black metalplaatje. Als ik het goed gelezen heb, is de zang in het Russisch (maar dat kan ik uiteraard niet uit eerste hand/oor bevestigen) en volgt het album de structuur van een Russisch-Orthodoxe kerkdienst. Wat het album de moeite waard maakt is de afwisseling tussen de screams en de kerkelijke zang. Intussen ben ik er wel achter gekomen dat de meeste black metal nou eenmaal niet mijn ding is, maar dit album beviel me wel.

avatar van Lau1986
Dit is een erg leuke band. De afwisseling tussen screams en het koor werkt uitstekend. Muzikaal is het ook genieten, er zitten af en toe heerlijke hypnotiserende riffs in. Leuke plaat!

avatar van ASman
Jep, prima black metal. Stiekem denk ik dat Batushka eigenlijk gewoon Mgla is. De hypnotiserende stijl van de riffs is praktisch identiek. Die Polen weten in ieder geval wel van aanpakken als het op black metal aankomt: Mgla, Batushka en Cultes Des Ghoules mogen binnen de Poolse BM scene wel als vaandeldragers genoemd worden naast het bij iedereen ondertussen wel bekende Behemoth.

buizen
Band trad vorige week 3x op in Nederland. Groningen. Arnhem. Leiden.
Recensies over vorige concerten waren nou niet je van het. Zou beetje lachwekkend, saai en 13 in een dozijn zijn.
Weet het verder niet. Ken de band niet.
Metal leeft enorm in Polen. Album maar eens luisteren, via YT ofzo.
Was bijna bij een concert van ze beland. Ging niet door.

avatar van Lau1986
Ik was in Leiden en ik vond het wel erg gaaf. Ik denk dat ik ze op Roadburn even links laat liggen, ik verwacht daar wel een bomvolle zaal namelijk.

avatar van The_CrY
Damn, wat een overdonderende plaat. Van begin tot eind raast het en blijft het boeien.

avatar van Lau1986
De laatste tijd weer aan het genieten van dit album. Bevalt nog steeds erg goed. Heerlijke black metal.