Rogier van Otterloo - Op Hoop van Zegen (1986)

Score
Label: EMI

1. Op Hoop van Zegen (Overture) (3:26)
  2. Danny de Munk - Ratsmodee (Filmversie) (4:55)
  3. Oude Mannetjes in het Bejaardenhuis (1:37)
  4. Jo en Knier (1:05)
  5. Geert Uit de Bajes (2:10)
  6. Barend Word Ontslagen (1:10)
  7. Geen Gesodemieter in Mijn Huis (1:12)
  8. Liedje van Barend (1:25)
  9. Binnenkomst Simon in Cafe (1:03)
  10. Clementine (0:59)
  11. Danny de Munk - Ratsmodee [Single Versie] (3:35)
  12. Wil Je Met Me Trouwen (3:17)
  13. Barend Doet Raam Open (1:06)
  14. Er Moet Iets Gebeurd Zijn (1:20)
  15. Angstige Vrouwen (1:40)
  16. Op Zee (1:18)
  17. Rene en Jo Na de Storm (1:20)
  18. Geluk bij een Ongeluk (1:08)
  19. Finale (4:32)
Simon Smith (crew)
Dit behoort voor mij tot de mooiste filmmuziek ooit geschreven voor een Nederlandse film, jammer dat het album niet op cd uitgekomen is, tenminste dat vermoed ik.

neo
Klopt, is enkel op lp uitgebracht.

avatar van JohnWilliams
Jammer dat hij niet op cd is uitgebracht net als Soldaat van Oranje. Is en blijft 1 van de mooiste nederlandse soundtracks alleen niet Otterloo's beste werk. Dat vond ik Soldaat van Oranje en Turks Fruit. Al hoewel deze ook een perfecte sound heeft.

Simon Smith (crew)
De ouverture is zooo prachtig!

Simon Smith (crew)
Erg jammer van de 2 liedjes van De Munk, die tussen al dat prachtigs staan. En achteraf gezien was 't toch tevergeefs: de film flopte.