Soundbombing, Vol. 2 (1999)

Alternatieve titel: Rawkus Presents Soundbombing II

Label: Rawkus

1. Intro (1:58)
  2. Beat Junkies - Any Man (Intro) (1:03)
  3. Eminem - Any Man (2:53)
  4. High & Mighty, Mos Def en Mad Skillz - B-Boy Document 99 (4:07)
  5. Beat Junkies - WWIII (Intro) (1:01)
  6. Pharoahe Monch en Shabaam Sahdeeq - WWIII (3:29)
  7. R.A. the Rugged Man - Stanley Kubrick (3:32)
  8. J-Live en Prince Paul - A Message From (0:49)
  9. Beat Junkies en Kid Capri - Crosstown Beef (Intro) (0:48)
  10. Medina Green - Crosstown Beef (4:30)
  11. Marley Marl, Pete Rock en Beat Junkies - 7XL (Intro) (0:57)
  12. Grand Puba, Sadat X en Sir Menelik - 7XL (3:50)
  13. Reflection Eternal en Bahamadia - Chaos (4:12)
  14. Dilated Peoples en Tash - Soundbombing (3:04)
  15. Thirstin' Howl III - Brooklyn Hard Rock (1:25)
  16. Pharoahe Monch - Mayor (3:28)
  17. Beat Junkies - Patriotism (Intro) (0:38)
  18. Company Flow - Patriotism (5:08)
  19. Q-Tip en Beat Junkies - 1999 (Intro) (1:22)
  20. Common en Sadat X - 1999 (4:10)
  21. Diamond - When It Pours It Rains (2:03)
  22. Mos Def en Beat Junkies - A Message from Mos Def & the Beat Junkies (1:07)
  23. Mos Def - Next Universe (3:06)
  24. Beat Junkies - Every Rhyme I Write (Intro) (0:43)
  25. Shabaam Sahdeeq en Cocoa Brovaz - Every Rhyme I Write (3:56)
  26. Reflection Eternal - On Mission (4:16)
  27. Outro (3:58)
avatar van Jordy
Fantastisch. Beste album in z'n soort ooit.

Veel toppers hierop.
Mijn favoriet is Crosstown Beef.

Echt een pracht album alles wat het met hip hop te maken heeft zit erin. De mc's en de producers zijn geweldig.

Nummer 16 mayor krijg ik gewoon kippenvel van, Pharoah laat zien dat hij gewoon 5 keer beter is als Mos Def en de beat is verschrikkelijk goed. Nummer 20 is ook geweldig maar wat wil je als Sadat X en Common samen gaan rappen.

Eigenlijk zijn alle nummers eigenlijk wel goed maar deze 2 kies ik als mijn favoriet.

avatar van o zo duits
Jordy schreef:
Fantastisch. Beste album in z'n soort ooit.

Helemaal mee eens kerel. Het feit dat er maar 15 mensen op deze cd gestemd hebben en waarschijnlijk dus niet kennen stemt me zeer droevig. Zie je deze cd ergens staat: KOPEN, zonder twijfel.

Jose flores, ben met je eens dat Pharoa 1 van de wreedste mc's around is. Maar 5X beter dan Mos Def, you grazy boy!Misschien 3X.

Nee zonder dollen, 2 gasten hebben andere stilo. Ze zijn beiden overgens wel stukken doper dan Talib Kweli (die is 't echt kwijt, laatste jaren, wel respect voor de classic, dank aan Hi-tek, Reflection Eternal)

o zo duits schreef:

Watte?

Wat voor album is dit eigenlijk in hemelsnaam?

Kos
Een hele goede met zoals je ziet bijdragen van diverse (vooral Rawkus) artiesten.

avatar van MJ_DA_MAN
Ow dus gewoon een Greatest Hits van de artiesten van Rawkus?

Kos
Deze tracks staan volgens mij op geen enkel ander album, dus lijkt me geen Greatest Hits.

avatar van MJ_DA_MAN
Dus eigenlijk gewoon een Rawkus-album.......?

Bingo .

Tweemaal scheepsrecht

L2K
Geweldig album

avatar van Dielie
gisteren eindelijk nog ergens gevonden, voor 8 euroos!

fantastische plaat, had hem ooit eens lang geleden op cassette

Heb deze nu ook.
#20 Common, Sadat X en Hi-Tek is geweldig.
Timo710 bedankt voor het aanraden

avatar van Timo710
Geen dank, dope shit dit! Deze komt misschien zelfs in m'n top 10 =0.

avatar van J.M.
Wat een vet album is dit zeg. Ongelooflijk goede, harde beats met geweldige rappers. Alles wat ik in een hip-hop album zoek vind ik in deze plaat terug. De afwisseling in de nummers is leuk maar de producties zijn goed op elkaar afgestemt.
Elk nummer heeft ook wel wat, en het begint dan met een geweldig nummer van Eminem. Ook hoe de nummer in elkaar overlopen is erg goed gedaan.
Erg geslaagd album 4,5*
Favoriete kan ik nog niet kiezen

J.M. schreef:
Ook hoe de nummer in elkaar overlopen is erg goed gedaan.
The Beat Junkies hebben steeds zo'n soort instrumentale remix van een nummer als Intro ervoor gezet, heel vet!
Ik vind die 1999 Intro (Q-Tip & The Beat Junkies) die dan over gaat in 1-9-9-9 (Common, Sadat X, Talib Kweli & Hi-Tek) altijd zo mooi

|Joël|
Ik luister dit album de laatste tijd steeds meer en het gaat nooit vervelen door de variatie aan goeie MC's en producties. Heel leuk album, Rawkus is ongeveer mijn favoriete label als je ziet welke artiesten daar vandaan komen en die "Rawkus sound" is gewoon puur Hip-Hop!
Heb je Mos Def wel eens zo horen flowen als op Next Universe?!
Son it's in my chromosomes to rock this, I got this
Watch this! Assemble mo' raps, tap your pockets
Knock this, stimulate nerve ends and chakras
Smart art breakin apart hearts in darkness
Down for the longest, son peep the songlist
Radiate enormous, pure peak performance
Vocal chords the strongest, acapella or cordless
Hit town, draw crowds like space shuttle launches
WHOO! How Def flow -- we gone and
Brooklyn New York make the world moonwalk like John Glenn
Son I'm sendin it out, for the short to long haul
Earth sky, left right inbetween it and all y'all

Die beat van dat nummer vind ik ook geniaal.

Dit is gewoon een heel leuk album 4,5*

Heb de Cd al geruime tijd thuisliggen maar nog nooit op MuMe gekeken naar de reacties.

Ik vind het een toffe plaat. Normaal gesproken vond ik Eminem helemaal niks..Maar Any Man is wel een dikke openingstrack.

Verder is B-Boy Document heel kick..Kon ik vooral van Tony Hawk 2 versie...

7XL heeft ook een lekkere beat. En met een verwijzing naar Amsterdam en Surinaamse chicks ?? Of hoorde ik dat nou verkeerd ??

Patriotism, is een echte knaller !!

En zo staan er nog veel meer vette tracks op !! Ik ga hem meteen weer eens opzetten, en daarna op het nog betere deel 1 bangen !!!

SinX
Geluisterd..

Ik wil deze zooo graag !
Dit is zeker niet zomaar ergens te krijgen..?

avatar van psychonaatje
Ik heb 'm een tijdje geleden voor 5 euro op de kop weten te tikken. Bij Proxis is 'ie 13,19 euro, dus dat valt ook wel mee.

avatar van J.M.
Deze ga ik ook zeer binnenkort eens halen. Ik vind dat je bij proxis best veel goed cd's voor onder 15€ kunt halen.

avatar van psychonaatje
jose flores schreef:
Echt een pracht album alles wat het met hip hop te maken heeft zit erin.

Hier ben ik het echt heel erg mee eens. Inderdaad: Mayor van Pharoahe Monch is fantastisch, waarna Company Flow ook nog een van hun beste nummers (misschien wel het beste nummer) aflevert. Voor de rest durf ik niets te noemen (behalve dan dat ik een zwak heb voor R.A. the Rugged Man), want bij elk nummer dat ik zou noemen, bedenk ik me dat de rest zo'n beetje even goed is. Fantastisch album.

Maarten||
Ben ik het weer mee oneens. Maar wat mag ik dit album toch! Zo zie ik hip-hop maar al te graag.

4 sterren* 150ste stem .

avatar van Shelter
SinX schreef:
Geluisterd..

Ik wil deze zooo graag !
Dit is zeker niet zomaar ergens te krijgen..?

Deze is overal makkelijk te krijgen... waarschijnlijk kan je hem voor onder de 10 euro krijgen.

|Joël|
Echt een aanrader dit voor elke Hip-Hop liefhebber!

avatar van J.M.
Wat blijft dit toch een geniaal album!!! Er staat wat mij betreft geen minder nummer. Elke keer weer genieten.

tuktak
musthave hiphop album idd. zeer lekker gemixed ook, een verademing in de hiphopscene wat dat betreft ipv dat eeuwige scretch scretch switch gemix....van dit album ga je automatisch met je hoofd heen en weer bewegen zo lekker flowed het maar door...

Social_Mask
Geweldig dit. Vooral hoe de nummers elkaar overlopen. Dat vind ik echt vet en knap gedaan. Mijn favorieten zijn Any Man (kende ik als Fucking Crazy), B-Boy Document, Chaos, 1999 (kende ik als Still), When it pours (geweldige beat) en On Missions van Reflection Eternal.

4,5* van mijn kant. Vind alleen het nummer van Rugged Man wat minder en dat nummer Brooklyn Hard.. Voor de rest is alles te goed.

I slit her stomach open with a scalpel when she was six months
and said, "I'm ready now bitch - ain't you feelin these kicks cunt?"

avatar van Lukaz
Wat een plaat zeg, damn. Ondanks de vele artiesten is het een geweldig geheel geworden, mede te danken aan de de mixes van The Beat Junkies. Wat beschikte Rawkus toen over kwaliteit zeg.. Lastig om hier een beoordeling aan te geven. Als ik de nummer individueel zou benaderen zou ik er op zn minst tien nummers met een 5 sterren-beoordeling uit springen.

Ik zou het nummer van Common en Sadat X, "1999" graag willen nomineren als classic