Prefab Sprout - A Life of Surprises (1992)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: Columbia

1. The King of Rock 'N Roll (4:46)
  2. When Love Breaks Down (3:51)
  3. The Sound of Crying (3:57)
  4. Faron Young (4:05)
  5. Carnival 2000 (3:35)
  6. Goodbye Lucille #1 (Johnny Johnny) (4:25)
  7. I Remember That (4:09)
  8. Cruel (4:44)
  9. Cars and Girls (3:47)
  10. We Let the Stars Go (3:22)
  11. Life of Surprises (4:28)
  12. Appetite (4:15)
  13. If You Don't Love Me (4:19)
  14. Wild Horses (4:27)
  15. Hey Manhattan! (3:44)
  16. All the World Loves Lovers (3:41)
avatar van titan
titan (crew)
Wat een heerlijke band is dit toch. Verrukkelijke popmuziek, met een zalvende stem gezongen door romanticus en begaafd liedjesschrijver Paddy McAloon die een voorliefde voor beatlesque pop, Burt Bacharach en musicals tot een aansprekend geheel weet te smeden. Deze verzamelaar is een prima doorsnee van het repertoire van de band en de 3 nieuwe liedjes doen niet aan kwaliteit onder voor de rest. Tot slot mag de prachtige productie van Thomas Dolby niet onvermeld blijven. 5*

Ik zie dat bijna alle nummers van het klasse album Steve McQueen hier op staan. Die plaat heb ik destijds grijs gedraaid. Stuk voor stuk mooie liedjes die er om vragen om veel gecoverd te worden.

avatar van VanDeGriend
Prachtig album. Tijdloze nummers voor romantici.

avatar van Jan Wessels
Appetite vond ik altijd een geweldig nummer van deze band maar gek genoeg kwam het er nooit van om een album aan te schaffen. Tot ik deze cd tegenkwam in de opruimingsbak (het lot van alle mooie, onbegrepen muziek?). Geweldige nummers die alle kanten uitgaan. Aanrader, duik die uitverkoopbakken in! 4,0

avatar van VanDeGriend
Onvoorstelbaar toch hoe onbekend Prefab Sprout is gebleven eigenlijk. Ondanks behoorlijk wat positieve aandacht halfweg de jaren 80. Op dit album staan 16 prachtige popsongs. Dat is een ongekende score van 100 %. Deze verzamelaar verdient een veel groter publiek. Gelukkig zijn er toch een aantal kenners hier en is de gemiddelde score er een die passend is bij het gebodene

avatar van c-moon
VanDeGriend schreef:

Het is inderdaad vreemd.. PaddyMcAloon & Co hebben in die jaren de ene na de andere popparel geschreven... wondermooie tongue-in-cheek pop en ballads.. heerlijke liedjes.... met zelfs enkele kleine hitjs, zoals "Appetite", "Cars & Girls" en "King of Rock 'N Roll".... maar ze verdiende toch een grotere herkenning eigenlijk!

Een prima verzamelaar is dit inderdaad!!!
Zeker goed als kennismaking....

En als je "gebeten" bent, luister dan zeker ook eens naar de albums "STEVE MQ QUEEN" en "JORDAN: THE COMEBACK" of zeker ook recenter (donkerder) werk zoals "The Gunmen And Other Stories"...

avatar van Martijn Jonkers
Ik heb deze CD ook uit de uitverkoopbakken gevist. Een prachtige verzameling, het ene nummer is nog mooier dan het andere. Echt perfecte popmuziek. When Love Breaks Down, Faron Young en Appetite zijn mijn absolute favorieten. Jammer dat Looking For Atlantis er niet opstaat, gelukkig heb ik ook Jordan, The Comback. Ook een schitterend album!

avatar van Thuurke
Mooie plaat, maar jammer dat Bonny er niet op staat, want dan hadden de eerste 5 nummers van Steve McQueen erop gestaan en dat zijn tevens de 5 beste nummers van Prefab Sprout.

Pieter Paal
Dit album bevat het beste dat Prefab Sprout ooit gemaakt heeft en maakt alle latere albums overbodig.
Prachtige zang van Paddy McAloon. Romantisch, maar niet te soft.
Geen Jan van Veen-muziek.
Hun latere albums halen niet meer het peil van 'Steve McQueen' en 'Swoon'.

Nicci
Ben ik niet met je eens. Jordan the Comeback is een sterke plaat. Ik denk dat ik die sterker vind dan de beide platen die je noemt.

avatar van Lukas
Nicci schreef:

Die is toch ook op deze verzamelaar vertegenwoordigd? Ben het verder overigens met je eens hoor, al vind ik Jordan en Steve McQueen ongeveer gelijkwaardig.

EVANSHEWSON
Goed samengestelde verzamelaar die ik in Landeck, Tirol, of all places (!!) vond voor ocharme : 5 €.

Ik heb niet getwijfeld, ook al heb ik zowat al hun reguliere albums, en heb hem meegenomen.

Voor de rest is Oostenrijk een land waarvoor het woord "rock'n roll" echt iets van een andere planeet is...

Wat Prefab Sprout's regulier werk betreft vind ik Steve Mc Queen, From Langley Park to Memphis en Jordan The Comeback hun betere albums.

"Swoon" is het enige album dat ik niet heb, omdat ik het nergens ben tegengekomen en ook nooit heb gehoord, bestaat dat album wel echt ???

Goodbye Lucille # 1 blijf ik hun allerbeste song vinden... hemels mooi is dit!

Deze best of geef ik 4 sterren
****

avatar van Thuurke
Swoon bestaat, probeer het in een tweedehands CD winkel.

Pieter Paal
In de catalogus van Sony Music komt dit album nog steeds voor, dus ik weet zeker dat je er heel gemakkelijk aan kan komen.
'Swoon' hoort net zoals het meesterwerk 'Steve McQueen' gewoon in iedere cd-verzameling thuis.

avatar van vondeling
Dit album begint gezappig, maar wordt met elk nummer steeds beter. Geweldige songs en gewoon lekkere muziek.

Prachtige composities, goede muziek en in Nederland weer nooit gedraaid op de radio. Jammer want de muziek ligt lekker in het gehoor. Deze verzamelaar bevat een goed overzicht van wat de band gemaakt heeft.

avatar van blur8
En vergeet niet de Single The Sound of Crying alleen op deze verzamelaar.

avatar van Deranged
Essentiële Prefab track inderdaad.

avatar van ArthurDZ
Berichten verplaatst naar Prefab Sprout

avatar van Twinpeaks
Vorige week gescoord op een rommelmarkt . Voor 0,25 cent in nieuwsstaat. Dus ik was in mijn nopjes. Leuk album voor in de auto en lekker luchtig ook. Je mist een beetje de samenhang die de studioalbums natuurlijk wel hebben ,maar toch zijn de tracks hierop wel sterk en blijven dan ook overeind . Vrouwlief trapte het gaspedaal in ieder geval in wat waarschijnlijk gaat resulteren in een bon (nog niet binnen) waardoor het alsnog een dure aanschaf gaat worden. 4 pingels voor deze

The Sound of Crying is een van hun allermooiste songs

avatar van johan de witt
Vroeger heel veel gedraaid deze, geweldige comp

5 stars!

avatar van johan de witt
Allemaal 5*****-songs?

Nou, niet allemaal, maar wel overall

Een Hey Manhattan! verwacht je hier bv niet...

avatar van Outlaw104
luigifort schreef:
Nou, niet allemaal, maar wel overall

Een Hey Manhattan! verwacht je hier bv niet...
Een Bonny verwachtte ik hier bv wel...

Bonny is op sommige dagen hun mooiste song

avatar van Juveniles
luigifort schreef:
Bonny is op sommige dagen hun mooiste song

Zekers, maar haalt het op vele andere dagen weer net niet bij "Goodbye Lucille #1 (Johnny Johnny) "