The Lemonheads - Come On Feel the Lemonheads (1993)

Label: Atlantic

1. The Great Big No (2:51)
  2. Into Your Arms (2:44)
  3. It's About Time (2:41)
  4. Down About It (2:15)
  5. Paid to Smile (2:59)
  6. Big Gay Heart (4:37)
  7. Style (2:12)
  8. Rest Assured (2:32)
  9. Dawn Can't Decide (2:18)
  10. I'll Do It Anyway (3:34)
  11. Rick James Style (3:18)
  12. Being Around (1:48)
  13. Favorite T (2:59)
  14. You Can Take It with You (2:05)
  15. The Jello Fund (15:32)
avatar van Sanvean
Leuk bandje, The Lemonheads. Ben nooit zo'n liefhebber geweest van al te luchtige pop, maar naar dit bandje mocht ik wel luisteren vroeger.
Op deze plaat staan een aantal erg sterke popsongs, waarvan vooral Into Your Arms, Big Gay Heart en The Great Big No het goed deden bij mij. Goede melodie, lekker vleugje melancholie. En natuurlijk de warme stem van Evan Dando.

Op It's a Shame About Ray staan ook een paar sterke songs, zoals My Drug Buddy en vooral de titelsong. Iets meer een punk/ rockplaatje, nog.

Erg populair in die tijd meen ik me te herinneren.
De warme stem van Evan Dando is zeker aangenaam om te horen. Over de muziek zelf kan ik redelijk kort zijn: een beetje vluchtige pop/rock.
Into your arms en Big Gay Heart zijn inderdaad wel de sterke uitschieters op dit album, dat ik momenteel weer eens sinds lange tijd beluister.

avatar van andré
Dit was een erg populair album in mijn vriendenkring destijds, en het is na al die jaren nog steeds af en toe in mijn cd-speler te vinden (oh, nostalgie). Mijn favoriet was altijd I'll Do It Anyway (met backgroundvocals van Belinda Carlisle). Into Your Arms en It's About Time werden in die periode grijsgedraaid door de VPRO-radio kan ik me herinneren.

Het kroonjuweel van The Lemonheads.

avatar van R-Know
Hele lekkere plaat, hun beste naar mijn mening.
Ik draai het nog maar zelden omdat ik er niet aan denk deze te zoeken. Denk ik.
Slap excuus.

avatar van steven
een goed album , maar nogal wisselvallig. prachtige liedjes afgewisseld met wat fillertjes.
shame about ray net iets beter

avatar van Davidus
Heerlijke cd.
Vrolijk, cynisch, intelligent.

Luistert lekker weg zonderdat het oppervakkig wordt.

Wat is er eigenlijk van ze geworden ?

avatar van likeahurricane
Ze spelen nog steeds, hierbij live in Utrecht:

It's About Time

The Great Big No

Down About It

Het nummer "into your arms" had net zo goed gezongen kunnen worden door Michael Stipe van R.E.M. Een mooi beatlelesque jangle-pop nummer.

avatar van piggel
Na ja-ren weer eens uit de kast gehaald, nadat ik deze in de jaren 90 zo'n beetje grijsgedraaid had op de discman tijdens mijn krantenwijk. Blijft een heerlijk zomers album met puntige songs, niet te moeilijk maar het luistert lekker weg zeg maar. En dat ik ooit nog eens een nummer met Belinda Carlisle erop zou apprecieren had ik ook nooit verwacht.

Lange tijd geleden, ik denk vooral omdat er geen echte klassieker als single opstaat, waardoor ik dit album uit het oog ben verloren.
Onlangs nog es gedraaid, en man, wat is het toch een vet album. Kon na het afstoffen, nauwelijks een herkenbaar nummer noemen, maar na een 1e hernieuwde luisterbeurt na al die jaren, kwamen de geweldige songs weer boven drijven. Heb het inmiddels meerdere keren met veel plezier gedraaid !
En ga ook It's a shame about Ray weer eens afstoffen.

Mijns inziens veel beter dan 'It's a shame', waar volwaardige nummers werden afgewisseld met onafgewerkte schetsen. Op deze plaat vind je stuk voor stuk heerlijke oorwurmen, soms zomers, dan weer melancholisch, of allebei tegelijk. Hoogtepunt is wat mij betreft echter dat malle bonusnummer waarin hij de draak steekt met Lenny Kravitz.