Pearl Jam - Live at Easy Street (2006)

Label: J

1. Croud Noise (Intro) (0:24)
  2. Half Full (4:56)
  7. New World (3:57)

met John Doe

8. Porch (7:15)
avatar van Klumpie
Een live EP van Pearl Jam, het klinkt wel aardig. Het is alleen jammer dat ze het gehele concert niet op CD-formaat hebben uitgebracht. Deze EP krijgt van mij 3 sterren.

Kan iemand mij uitleggen wat dit album toevoegt?
Ik bedoel, elk Pearl Jam concert wordt -in zijn geheel- als bootleg uitgebracht, wat maakt dit half uurtje muziek dan nog bijzonder?

avatar van kaztor
Trek6500 schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat dit album toevoegt?

Nou, ten eerste is het opgenomen in een platenzaak in Seattle, dus de sfeer wijkt wat af van normale optredens, en de helft bestaat uit nummers die nergens anders op verschenen.

Buiten dat om vind ik zo'n EP-tje wel lekker wegspelen; Een klein half uurtje lekkere rockmuziek!

avatar van Thuurke
Dure CD als je 16 euro moet betalen voor 6 + 1/2 nummer en je "Live at the Gorge" met 100 nummers voor 30 euro kan kopen.

avatar van Rogyros
Thuurke schreef:

Vind ik ook, maar ik ben een echte PJ fan. Dus tja. Dan maar downloaden.

In 2019 is Pearl Jam the 'Record Store Day Ambassadors'. Er is met enige logica voor gekozen om op die dag dit uitstekende mini-concert wat immers opgenomen is in een platenzaak in West-Seattle op LP uit te brengen. Helaas alleen limited (6000 exemplaren) en alleen in the USA te koop. Na langer wachten zakte de prijs toch even op discogs en heb ik 'm vandaag binnen gekregen. En het wachten wordt beloond.

Dit is een kort, maar zeer krachtig concert, waar de energie vanaf spat. En de klasse, want wat wordt er weer goed live gespeeld door de band. Ook de setlist is nogal interessant te noemen. Uitblinkers zijn 1/2 Full, Lukin', Save You, Bleed For Me & één van de meest intense versies van Porch die ik ooit heb gehoord. De kwaliteit van het vinyl is ook nog eens top, net als het artwork. Dus als fan zeker een must!

Attention: ik zie net dat die fantastische versie van Porch op de LP 11:00 minuten duurt, i.p.v. de 7 minuten op CD. Wel een verschilletje.