Pearl Jam - Live at Easy Street (2006)

Label: J

1. Croud Noise (Intro) (0:24)
  2. Half Full (4:56)
  3. Lukin (0:59)
  4. American in Me (2:05)
  5. Save You (3:42)
  6. Bleed for Me (4:12)
  7. New World (3:57)

met John Doe

8. Porch (7:15)
In 2019 is Pearl Jam the 'Record Store Day Ambassadors'. Er is met enige logica voor gekozen om op die dag dit uitstekende mini-concert wat immers opgenomen is in een platenzaak in West-Seattle op LP uit te brengen. Helaas alleen limited (6000 exemplaren) en alleen in the USA te koop. Na langer wachten zakte de prijs toch even op discogs en heb ik 'm vandaag binnen gekregen. En het wachten wordt beloond.

Dit is een kort, maar zeer krachtig concert, waar de energie vanaf spat. En de klasse, want wat wordt er weer goed live gespeeld door de band. Ook de setlist is nogal interessant te noemen. Uitblinkers zijn 1/2 Full, Lukin', Save You, Bleed For Me & één van de meest intense versies van Porch die ik ooit heb gehoord. De kwaliteit van het vinyl is ook nog eens top, net als het artwork. Dus als fan zeker een must!