Blue Öyster Cult - Cult Classic (1994)

Label: SPV

1. Don't Fear the Reaper (5:07)
  2. E. T. I. (Extraterrestrial Intelligence) (5:15)
  3. M. E. 262 (3:11)
  4. This Ain't the Summer of Love (2:47)
  5. Burning for You (4:30)
  6. O. D.'d on Life Itself (4:53)
  7. Flaming Telepaths (6:07)
  8. Godzilla (3:43)
  9. Astronomy (8:46)
  10. Cities on Flame with Rock 'N' Roll (4:08)
  11. Harvester of Eyes (3:57)
  12. Buck's Boogie (6:57)
  13. Don't Fear the Reaper [TV Mix] (5:09)
  14. Godzilla [TV Mix] (3:41)
avatar van i.Ron S.
Een heropname van de klassiekers, spijtig genoeg zonder Than Came the Last Days of May, maar krijgt vooral geen echt hoge quotering van mij omwille van het zo "eighties-pop" klinken. Vooral die drum, ook halen ze hier volgens mij niet hun hoogste niveau. Maar het valt nog wel mee, de TV mix van Don't fear The Reaper klinkt wel speciaal, die van Godzilla nogal belachelijk.

avatar van Rockfan
En dan te bedenken dat de meeste nummers live veel beter zijn. Denk aan ME 262, Godzilla en vooral Astronomy.

avatar van jailhouserocker1
Ik vind BOC typisch een voorbeeld van een Amerikaanse band die live veel beter (heavier) zijn dan op de studioalbums. Vaak klinken de studioalbums erg gezapig met de gitaar op de achtergrond, terwijl die live veel harder klinken waardoor het geheel veel heavier wordt. Veel van de AOR bands hebben daar "last" van.