Das Ich - Die Propheten (1991)

Duitsland
Avant-Garde / Electronic
Label: Danse Macabre

1. Es Ist Ja Krieg... (5:53)
  2. Kain und Abel (5:31)
  3. Die Propheten (7:18)
  4. Des Satans neue Kleider (6:06)
  5. Gottes Tod (8:04)
  6. Der Hass (7:06)
  7. Lügen und das Ich (3:39)
  8. Frevel (5:56)
avatar van ravenstein
Deze herinner ik me erg goed!
In het jeugdhuis toenertijd hadden er redelijk veel mensen deze CD in hun collectie.
Vooral Kain und Abel en Gottes Tod werden in den Doetsjé (Kapelle o/d Bos) zeer regelmatig door de boxen gejaagd.

Duitstalige electro van het hoogste niveau!

Een van mijn eerste kennismakingen met 'het genre'... een mijlpaal zowel voor mij persoonlijk als algemeen.

avatar van scipio-africanus
het album die propheten van das ich is een mijlpaal in de muziekgeschiedenis van het betreffende genre, als je het al onder dat genre kan plaatsen beter kan je spreken van "the scene"
originele sound , goede teksten , niet echt muziek voor de schaatsliefhebbers maar toch ook wel dansbaar
ik speel ook vooral de nummers kain und abel en gottes tod, maar de andere nummers zijn zeker en vast geen cd-vulling!
omdat een vijf bijna onmogelijk is , geef ik dus een vier en half
p.s.: ik kom momenteel nog altijd in den doetsjé in kapelle-op-den-bos en hou geregeld dark electro cafés, ook daar het genre leren kennen

ken hier alleen gott is tott, zalig lied. Ik houd niet echt van gewoon electro maar dit is duidelijk beter . welke groepen lijken hier wat op?

Mordor
Kain und Abel weleens op een Wave/Goth feest voorbij horen galmen. Ik hou van dat bombastische. Gottes Tod is ook een uitschieter. Andere albums van Das Ich ook maar eens luisteren. Nog niet aan toegekomen (behalve wat losse flarden van nummers)

avatar van wizard
Dit album was aanvankelijk even wennen. Het klinkt kaal en angstaanjagend. Dat laatste komt wellicht door de Duitse teksten, maar zeker door het repetitieve in de nummers. Na een flink aantal keren luisteren vrees ik niet dat dit een album wordt dat ik helemaal geweldig ga vinden, maar op z'n tijd vind ik dit best de moeite waard om te luisteren.
Mijn favoriete nummers zijn voor mij het titelnummer en Des Satans neue Kleider, Gottes Tod vind ik wat minder. Lügen und das Ich bevalt me soms goed, andere keren vind ik er juist weinig aan. Teveel herhaling van de titel.

3.5*