a balladeer - A Wolf at the Door (2016)

Label: Zip

1. Incompatible (2:51)
  2. A Wolf at the Door (3:17)
  3. In Your Arms I Was Somebody (3:12)
  4. November (3:18)
  5. Wishes, Horses (3:48)
  6. Mob Wife (5:54)
  7. Trust Fall (3:31)
  8. You Have Not Been Given Love (3:24)
  9. Never-Never Land (5:00)
  10. Every Herd Has Its Lone Wolf (1:03)
  11. Therefore (3:40)
Een album waar ik best hoge verwachtingen van heb.

avatar van thelion
Ik eigenlijk ook wel........

'Swim With Sam’ is een nummer van a balladeer (Marinus de Goederen) dat nog steeds de top 2000 weet te halen. Niet zo verwonderlijk, want het is een tijdloos liedje en daar is Marinus sowieso wel goed in: het schrijven van tijdloze liedjes.

Op zijn nieuwe album A Wolf at the Door staan ze ook. Eerder tijdens een akoestisch PopUp 010 optreden kregen we al het nummer Wishes, Horses te horen dat hij samen met een oud-student van hem liet horen. Een nummer dat hij gratis ter download aanbood in de aanloop naar dit album en dat in mijn mp3-speler heel erg vaak voorbij kwam.

Nee, niet spannend of vernieuwend, maar wel hartverwarmend en het nestelt zich snel in je hoofd. Wat mij betreft de opvolger van 'Swim with Sam' voor wat betreft een top 2000-notering.

Buiten dat schitterende nummer staan er nog tien andere op, waarbij ik Never-Never Land graag extra wil benoemen. Alleen al dat heerlijke intro met strijkers is om van te smullen. Wat mij betreft het mooiste en beste nummer van A Wolf at the Door. Zei ik dat het misschien niet spannend was? Dan wil ik dat voor wat betreft dit nummer toch heel graag rechtzetten, want dit nummer is broeierig en heeft een prachtige opbouw. Wat een ongelooflijk mooi nummer!

Overigens is het leuk te horen dat Marinus ook dansbare nummers kan schrijven zoals You Have Not Been Given Love dat lekker weg swingt.

Een album dat nog vele draaibeurten zal gaan krijgen en elke keer wel een beetje meer van z'n pracht zal ontvouwen.

Marinus heeft een fijne stem en maakt ambachtelijke liedjes die je alleen maar kan omarmen, zelfs als het een wolf at the door blijkt te zijn.

avatar van Kees50
Inderdaad een prachtig, prachtig nummer dat Never-Never Land. Steekt echter wel heel erg boven de rest uit...

avatar van Bonk
Nu weet a balladeer altijd fijne, hoogstaande popliedjes af te leveren, maar zoals aERodynamIC in zijn treffende recensie al omschrijft, is dit wel een erg fijn album. Ik heb weinig aan zijn verhaal toe te voegen. Ook bij mij is Never- Never Land ook favoriet, maar het hele album is van hoog niveau. Ik denk het beste album tot nu toe, omdat ik op de eerdere albums wel eens duidelijk mindere nummers tegenkwam. Dat is hier niet het geval . 'Gewoon' een erg goed album!

Ik had recentelijk een q&a met Marinus.

Het is op deze blog te lezen.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
3 december in huiskamer Venray. 17,50 incl drank en Port of Call in het voorprogramma.
Voor inlichtingen pm me maar

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Nieuwe versie van "Mob Wife" met Sarah Bettens: a balladeer ft. Sarah Bettens - Mob Wife (lyric video) - YouTube