Katy B - Honey (2016)

7. Calm Down (4:04)

met Four Tet en Floating Points

8. Heavy (3:56)

met Mr. Mitch

9. Turn the Music Louder (Rumble) (3:35)
  10. Dark Delirium (4:17)

met Jamie Jones en Kate Simko

11. Water Rising (4:29)

met MssingNo en Geeneus

12. Dreamers (4:40)

met Hannah Wants

13. Honey [Outro] (4:15)

met Novelist en Geeneus

14. Honey [Continuous Mix] * (52:49)
avatar van Style.Girl
Ik ben echt heel erg benieuwd naar haar nieuwe album! Maar wauw.... Geen enkel nummer op dit album zingt ze solo. Verrassend, maar ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken!

avatar van Arrie
Style.Girl schreef:

Bij de featurings staan ook producers. Honey en Calm Down (zijn allebei al bekend) zijn bijvoorbeeld nummers waarop ze solo singt, want Four Tet, Floating Points en Kaytranada zijn alledrie (fantastische) producers.

avatar van Style.Girl
Oke haha bedankt. De nummers die te beluisteren zijn heb ik beluisterd, maar tot nu toe vind ik het niet echt geslaagd. Ze is een totaal andere weg opgeslagen dan haar twee vorige albums naar mijn idee. Hoop dat het nog gaat wennen. Maar tot nu toe vind ik het eerder naar vreselijk neigen dan naar geweldig.

avatar van andnino
Oké album. Katy B begon voor mij als een leuke ontdekking, maar veel meer dan die paar leuke nummertjes op het debuut is het nooit geworden. Ze heeft de eer te mogen werken met een meerdere fantastische producers, maar het klinkt toch allemaal niet super. Een karakteristiek geluid heeft ze wel, maar een mooie stem? Dat niet echt, en zeker niet veelzijdig. Ze paste wat mij betreft nog het beste op haar vroege (dubstep-)samenwerkingen met Skream en Magnetic Man. Als ze meer kan dan dat, moet dat nog blijken, want Honey blijft net als de voorganger behoorlijk op de oppervlakte.

avatar van gherdt
Zo de fut is er wel uit zeg bij Katy. Best interessante producers maar die weten dit geheel ook niet naar een hoger plan te trekken. Futloos, fantasieloos en soms stomweg ergerlijk (de tekst van Who Am I iemand?). Na Little Red had ik al weinig hoop meer op betere tijden, ik zet Katy On A Mission nog maar eens op en denk glimlachend aan die prachtige middag in de regen op Melt 2011.....

avatar van andnino
gherdt schreef:
2011.....

Katy B in één woord (getal), eigenlijk.

avatar van Style.Girl
Oke, vier jaar geleden voor het eerst en laatst gehoord haha! Toen vond ik het vreselijk. Misschien een paar nummers vond ik nog wel gaan, maar het was niet veel soeps. Het was sowieso een verslechtering van haar vorige twee albums die ik allebei geweldig vind. Nu vind ik dit album ook geweldig sinds vandaag. Wel ietsjes minder dan de vorige twee, maar wat een lekkere nummers. Heerlijke beats, mooie stem. Misschien omdat ik ouder word dat muziekgevoel en/of muziekstijl veranderd.

Leukste nummers: Turn the Music Louder, Who Am I, Calm Down, I Wanna Be en So Far Away. Eigenlijk vind ik geen één nummer slecht.