Niki & The Dove - Everybody's Heart Is Broken Now (2016)

Zweden
Pop / Electronic
Label: TEN (I)

1. So Much It Hurts (3:47)
  2. You Stole My Heart Away (4:44)
  3. You Want the Sun (3:31)
  4. Play It on My Radio (4:33)
  5. Scar for Love (4:11)
  6. Lost Ub (4:05)
  7. Coconut Kiss (4:21)
  8. Brand New (5:43)
  9. Miami Beach (4:15)
  10. Pretty Babies (3:59)
  11. Everybody Wants to Be You (4:26)
  12. Shark City (Tropico X) (4:52)
  13. Ode to Dance Floor (7:33)
  14. Empires * (4:07)
  15. Lady Friend * (1:28)
  16. Sister Brother Mother Father * (5:34)
  17. Sunset Tyger * (4:21)
totale tijdsduur: 1:00:00 (1:15:30)
Monsieur Renard
Dit belooft de zomerplaat van 2016 te worden.

Perfecte mix van 80's electropop, disco, r&b, indiedance en moderne synthpop, op geheel eigenzinnige wijze gebracht. Prachtig en krachtig gezongen en mooi muzikaal ingelijst. Laat de zomer nu maar beginnen.

avatar van JayRowan
Wat staan hier goede nummers op. De 'singles' play it on my radio en so much it hurts vooral.

avatar van fluidvirgo
Lost UB, het voelt gewoon net alsof ik naar Stevie Nicks zit te luisteren. De gelijkenissen in stemgeluid en zangstijl zijn bijna eng, zo overduidelijk.

Op andere momenten hoor je weer duidelijk Kate Bush voorbij komen. De stem van Malin Dahlström is enorm sprekend, ik denk vooral een kruising tussen bovengenoemde dames en Emilie Nicolas. Dit alles met een mooie muzikale omlijsting en vooral ook een aantal sterke songs.

Verrassend sterke plaat!

avatar van fluidvirgo
fluidvirgo schreef:

Ik voeg hier graag Nelly Furtado nog even aan toe.

Ik draai deze plaat nu al twee dagen onafgebroken en hij verveelt nog steeds niet. Dat is even geleden... Misschien omdat ik alle artiesten/iconen waar dit duo overduidelijk schatplichtig aan is ook zelf een warm hart toedraag. Zo, gewoon met een halfje verhogen, hoppa!

avatar van ind3xs
Relatief laat ontdekt.. Maar allejesus lekker.