Parquet Courts - Human Performance (2016)

Label: Rough Trade

1. Already Dead * (3:51)
  2. Dust (3:57)
  3. Human Performance (4:15)
  4. Outside (1:45)
  5. I Was Just Here (1:48)
  6. Paraphrased (3:01)
  7. Captive of the Sun (2:03)
  8. Steady on My Mind (3:38)
  9. One Man No City (6:24)
  10. Berlin Got Blurry (3:26)
  11. Keep It Even (2:47)
  12. Two Dead Cops (3:05)
  13. Pathos Prairie (2:51)
  14. It's Gonna Happen (3:20)
avatar van sj0n88
Nou, ik ben benieuwd. Hebben het niveau van hun eerste plaat nooit meer weten te evenaren. Laatste tussendoorplaatje Monastic Living kon ik echt helemaal niks mee. Toch ligt deze rammelrock wel in mijn straatje en Dust klinkt alvast aardig.

JVT
Dust en Berlin Got Blurry zijn alvast heel erg lekker. Het klinkt iets minder rauw dan hun vorige werk, wel catchy. Zeer benieuwd naar dit album.

avatar van Linius
Fijn album weer.

Interessant. Hun set op KEXP laatst klonk droog, rommelig en een beetje The Fall achtig? Op dit album vind ik de band juist (te?) geproduceerd en psychedelisch klinken. Moet dit nog even vaker horen.

JVT
Lekker album. IMO hun beste tot nu toe. Het is allemaal wel wat rustiger, het tempo gaat hier en daar flink naar beneden en er staan zelfs enkele hele rustige nummers op. Het klinkt ook net wat minder rommelig en wat beter geproduceerd. Dat hoeft zeker geen positief iets te zijn maar dat is het hier wel vind ik.
favorieten zijn het titelnummer en Berlin got blurry.

JVT
en Two Dead Cops niet te vergeten, heerlijk nummer!!

én Pathos Prairie

avatar van Ataloona
Doet behoorlijk denken aan een mix van Elvis Costello, Devo, Raincoats en een tikkeltje The Fall.
Vind dit eigenlijk wel hun minst originele en interessante plaat (hun invloeden waren nog nooit zo overduidelijk herkenbaar). Ook een beetje too much wat betreft de productie, inderdaad. Had best wat vuiger en droger mogen zijn. De wat stuurloze voorganger (Monastic Living) had wat mij betreft een fijnere sound. Weliswaar nog steeds erg lekker met een aantal lekkere knallers (Berlin Got Blurry, ja! Costello op z'n best). Vooralsnog heb ik er meer zin in om dit feestje live mee te maken, dan in de studio. Dat deden deze gasten op de voorgaande albums toch een stuk beter.

Kleine 3,5/5 dan.

avatar van Linius
Dat einde van Dust blijft zo fijn. Een studiegenoot van me zei "zet die teringherrie alsjeblieft uit"

avatar van philtuper
'Dust', heerlijk catchy nummer en dan dat bras-fuck-you-einde. Like!

avatar van frolunda
Niks nieuws onder de zon hier,alternatieve gitaarpop zoals we al zo vaak gehoord hebben.Met dien verstande dat er wel een aantal erg leuke nummers op Human performance staan.Ik noem in dit verband Berlin got blurry,Two dead cops en het titelnummer.Het kraakt en piept vaak aan alle kanten maar de kwaliteit is onmiskenbaar.
Eigenlijk gewoon een heel sympathiek album dat me toch nieuwsgierig maakt naar ander materiaal van Parquet Courts.Tegelijkertijd krijg ik hierdoor ook weer zin om weer eens een album van the Tall dwarfs uit de kast te trekken.Alleen daarom al ruim voldoende.

avatar van Obscure Thing
Er staan wel weer lekkere tracks op, maar het kabbelt net iets te veel voort. Ik mis de energie van de eerste twee platen een beetje.

avatar van Obscure Thing
Ik moet mijn mening compleet herzien, dit werd bij elke luisterbeurt beter. Best wel een geweldig album eigenlijk.

avatar van Mausie
Deze plaat lijkt zo gewoontjes op het eerste gezicht. Een aantal luisterbeurten verder is dat wel anders. Het is misschien nergens heel erg uniek, maar het album luistert erg lekker weg en zit goed in elkaar. En dat met een zanger die ik toch niet echt goed kan noemen. Maar het past bij de muziek, het klopt gewoon. Deze komt zo aan het eind van 2016 nog even mijn top 10 binnen geknald.