Balthazar - Wait Any Longer (2016)

Alternatieve titel: Live EP

Belgiƫ
Label: [PIAS]

1. Then What [Live at Rock en Seine] (4:39)
  2. Bunker [Live at Forest National] (7:46)
  3. Nightclub [Live at Bataclan] (4:26)
  4. Wait Any Longer [Live at Forest National] (4:03)
avatar van pdonidvie
Deze zal fysiek verkrijgbaar zijn op Record Store Day. Mocht iemand interesse hebben .

avatar van pdonidvie
'k Heb deze dus in huis gehaald, maar zie de meerwaarde er toch niet van in.

Ik begrijp niet goed waarom er gekozen is om drie verschillende locaties te gebruiken voor deze live-opnames. Je hoort een te groot verschil tussen de opnames en dat haalt me er een beetje uit. Het zijn momentopnames die niet lang genoeg duren om er echt de sfeer van te kunnen opsnuiven. Vaak wordt er dan, op andere live-platen, toch nog moeite gestoken om het aaneen te mixen op zo'n manier dat het niet opvalt dat het om meerdere venues gaat, maar dat is hier ook niet het geval.

Ik heb ook al live-opnames gehoord van Balthazar die wél een muzikale meerwaarde vormen aan de collectie, zoals die van Blood Like Wine of Fiftteen Floors als extraatje bij het eerste album. Hier wordt weinig anders dan op de studio-opnames.

Maar om met een positieve noot te eindigen: Er staan twee nummers op van hun concert in Vorst Nationaal, hun eerste grote zaalshow in België, waar ik present was. Dat was een fantastische avond en dit is uiteraard de perfecte herinnering daaraan.

Begrijp me niet verkeerd, dit is voor mij één van de grootste in ons kleine Belgenland, maar ik vind de uitvoering van deze EP gehaast overkomen.

4 goede live tracks van een van de beste bands van het moment!