Bloodborne (2015)

Score
Label: Sumthing Else

1. Ryan Amon - Omen (2:07)
  2. Ryan Amon - The Night Unfurls (2:05)
  3. Ryan Amon - Hunter's Dream (3:34)
  4. Ryan Amon - The Hunter (3:25)
  5. Tsukasa Saitoh - Cleric Beast (3:04)
  6. Tsukasa Saitoh - Blood-starved Beast (4:41)
  7. Yuka Kitamura - Watchers (3:12)
  8. Ryan Amon - Hail the Nightmare (2:56)
  9. Tsukasa Saitoh - Darkbeast (4:56)
  10. Michael Wandmacher - The Witch of Hemwick (3:41)
  11. Yuka Kitamura - Rom, the Vacuous Spider (3:32)
  12. Ryan Amon - Moonlit Melody (3:29)
  13. Nobuyoshi Suzuki - The One Reborn (3:33)
  14. Michael Wandmacher - Micolash, Nightmare Host (3:42)
  15. Ryan Amon - Queen of the Vilebloods (3:52)
  16. Ryan Amon - Soothing Hymn (2:04)
  17. Ryan Amon - Celestial Emissary (2:55)
  18. Yuka Kitamura - Ebrietas, Daughter of the Cosmos (3:57)
  19. Tsukasa Saitoh - The First Hunter (5:11)
  20. Ryan Amon - Moon Presence (2:44)
  21. Ryan Amon - Bloodborne (2:37)
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Onlangs maar eens toegevoegd, deze soundtrack.
Bloodborne zou wel eens de reden kunnen zijn dat ik op den duur ook maar eens een account op Gamesmeter ga aanmaken om mijn loftuitingen over deze game uit de doeken te doen.
Maar het gaat hier om de muziek en deze is zo'n beetje de meest imponerende die ik ooit gehoord heb tijdens het spelen van een game.
De muziek is duister, episch, zwaar orkestraal en past perfect bij de gotisch/victoriaanse stijl van de game. Er is perfect afzonderlijk naar te luisteren, maar roept tegelijkertijd de neiging op om de game (opnieuw) te gaan spelen.

Ik ben altijd een beetje gevoelig als het aankomt op filmmuziek, omdat veel van de kracht en impressie vaak verloren gaat als de film ontbreekt (of in dit geval de game).
Zo niet in ieder geval bij Bloodborne; dit is uiterst sfeervolle en aangrijpende muziek wat oprecht schitterend is om naar te luisteren. Als je tenminste houdt van de donkere en soms behoorlijk zwartgallige sfeer die vooral de bombastische nummers oproepen.

Bloodborne de soundtrack is een meesterlijk staaltje van muzikale perfectie die al net zo perfect is als de game zelf, wat uitgeroepen is tot één van de allerbeste games van 2015! En daar sluit de soundtrack overtuigend bij aan.
Enig minpuntje is dat de muziek van de uitbreiding The Old Hunters ontbreekt, maar deze is voor weinig digitaal binnen te halen via o.a. iTunes.

Deze soundtrack is niet te missen!!!

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
De uitbreiding Bloodborne - the Old Hunters (2016) is nu ook toegevoegd en is onmisbaar naast deze weergaloze soundtrack.