The Hush Sound - Like Vines (2006)

Label: Fueled by Ramen

1. We Intertwined (3:17)
  2. A Dark Congregation (3:12)
  3. Sweet Tangerine (3:03)
  4. Lions Roar (2:52)
  5. Lighthouse (2:59)
  6. Don't Wake Me Up (3:41)
  7. Where We Went Wrong (3:31)
  8. Magnolia (3:49)
  9. Wine Red (2:34)
  10. Out Through the Curtain (3:27)
  11. You Are the Moon (3:27)
avatar van chansadres
Geniale rock cd. Meer catchy als dit zal je het nooit vinden!

edejong
inderdaad een schitterend plaatje!!
4* voor nu kan hoger worden!

edejong
ik ben helemaal verslaafd geraakt aan deze cd!
heerlijk
4.5*

Waar lijkt het op?

Voor 3 gratis te beluisteren liedjes verwijs ik naar hun PureVolume website:

Waar het op lijkt?
Dat is eigenlijk een moeilijke vraag.
Zelf noemen ze het catchy, dreamlike, folk-influenced waltzes swell with elevating piano and guitar into songs that are equally perfect for bedtime or dancing.

Het lijkt niet echt op een andere band. Ik vindt het compleet vernieuwend want ik heb nog nooit zoiets melodieus gehoord. Ze staan op het label met Fall Out Boy en Panic at the disco. Maar deze cd is de brug tussen meerdere stijlen. Zo zullen jazzmensen hier ook van genieten door het geniale pianospel. Als je bij genres kijkt op wiki zie je staan: Indie, Folk, Pop, Rock, Jazz. En alle genres kan ik me degelijk in vinden. Dit is gewoon iets nieuws.

De combinatie van een prachtige vrouwenstem en een melodieuze mannenstem werkt erg aanstekelijk. De melodie is ook erg belangrijk bij deze band. Geen snelheid of veel bas. Denk aan erg aanstekelijke riedeltjes. Ingezongen met makkelijk in het hoofdzittende teksten.

Het goochelwoord is wel catchy. Na één luisterbeurt blijft het (positief) in je hoofd zitten. Je zal merken dat je de muziek na een tijd zit te neurïen. Sommige mensen plakken heel snel het stikkertje Emo op maar daar doe je de band veel te weinig eer aan.

Dit is de verassing van 2006. Met de juiste promotie gaat dit uitgroeien tot een hele grote band. Het verzoek aan Fueled: Stop met promoten van Panic en begin bij deze band!

edejong
@ chansadres: wauw perfect beschreven, dit zou inderdaad heel erg groot kunnen worden alleen kennen weinig mensen het nog, maar daar gaat hopelijk verandering in komen!

edejong

hier kan je 4 tracks beluisteren, na het beluisteren van Wine Red was ik verkocht

dit is meest blije indie pop alive

schitterend album, zeer melodieus

ik vind het een leuk album!

Moet nog denken over mijn stem, maar die zal niet onder de 4,0* uitkomen!

4* voorlopig. Viel me toch wel wat tegen, na hun debuutalbum te hebben geluisterd.

avatar van chansadres
Ik snap er niets van waarom deze band nog niet commercieel is doorgebroken. Zoveel hitpotentie is er niet geweest!

last.fm
Ik ben het helemaal eens. The Hush Sound moet nodig doorbreken. Komen ze mischien eindelijk eens naar Nederland.

Top plaatje, erg lekkere catchy indiepoprock.

edit: Het nieuwe album is nu in de maak, Honey (een van de nummers die al live gespeeld is) klinkt al erg goed!

Sven Bersee
Fijne, makkelijk verteerbare plaat. Doet wel af en toe wat kinderachtig aan.

Bericht verwijderd.