King's X - Faith Hope Love (1990)

Label: Megaforce

1. We Are Finding Who We Are (4:39)
  2. It's Love (4:36)
  3. I'll Never Get Tired of You (3:46)
  4. Fine Art of Friendship (4:20)
  5. Mr. Wilson (3:38)
  6. Moanjam (6:05)
  7. Six Broken Soldiers (3:33)
  8. I Can't Help It (3:52)
  9. Talk to You (4:36)
  10. Everywhere I Go (3:53)
  11. We Were Born to Be Loved (4:51)
  12. Faith Hope Love (9:21)
  13. Legal Kill (4:42)
avatar van Seamus
Top 10 plaat.

Zeer unieke band (destijds toch) met Doug Pinnick z'n soulvolle zang en Ty Tabor z'n Beatlesque zang.
Faith Hope Love is moeilijk in een hoekje te duwen vind ik.
Progressief zit er zeker in... met een sausje soul en enkele andere onbekende ingrediënten. Smaakvol!

Een beetje prekerig maar dat is dan ook de hele opzet van de plaat lijkt me.
God is love of iets dergelijks is wat je tussen de regels kan lezen

Het nummer Moanjam geef ik alvast de hoofdprijs voor meest orgasmische solo ooit (!) uit een gitaar geschud.
Fenomenaal !!!

5/5

avatar van Rinus
Met dit album brak de band (een beetje) door, maar het album haalt net het niveau van Gretchen goes.... niet. Desalniettemin valt hier weer een heleboel op te genieten.

De band is raar genoeg nooit echt doorgebroken in Nederland, behalve bij de liefhebbers, en dat terwijl de muziek pers de albums altijd prees.

avatar van Seamus
Heb hem momenteel naar nr1 in mijn top 10 geschoven. Gefeliciteerd King's X!
Hopelijk hou je het vol

avatar van Running On Empty
Plaat ontdekt in de pauze (werd daar gedraaid) bij Lenny Kravitz in 1992 in Vredenburg. Geweldige plaat. Ijzersterke composities.

manitobas
Geweldig album!

Tot op heden nooit door de band overtroffen, al komt de cd 'dogman' dicht in de buurt. Hopelijk krijgt de band eens wat ze verdienen.

avatar van Sir Spamalot
Moanjam:

avatar van Dream Theater
Enorm originele band, rock in combinatie met beatlesque samenzang. Er staan een paar echte pareltjes op deze cd zoals We Are Finding Who We Are, Mr.Wilson,It`s Love of Six Broken Soldiers. Moanjam is het stevigste nummer van de cd met heerlijke scheurende gitaren.

avatar van EttaJamesBrown
Het titelnummer geeft mij vertrouwen, hoop en liefde ware het De Statenbijbel. Kings’X raakt de juiste snaar. Gedoseerd is dit heerlijk.

avatar van Boermetkiespijn
1 Korintiërs 13:11-13

11Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.

Wat een vet album zeg, tot mijn spijt pas kortgeleden ontdekt. Ga ik absoluut vaker draaien. De gitaarsolo's zijn grandioos, al ben ik niet altijd te spreken over de klank van de gitaar.