The Kills - Ash & Ice (2016)

3,57

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Label: Domino

1. Doing It to Death (4:07)
  2. Heart of a Dog (3:46)
  3. Hard Habit to Break (3:52)
  4. Bitter Fruit (4:14)
  5. Days of Why and How (4:32)
  6. Let It Drop (3:15)
  7. Hum for Your Buzz (3:17)
  8. Siberian Nights (4:53)
  9. That Love (2:33)
  10. Impossible Tracks (3:41)
  11. Black Tar (3:52)
  12. Echo Home (5:06)
  13. Whirling Eye (3:34)
12 BERICHTEN 2 MENINGEN
geplaatst: 9 maart 2016, 16:55 uur [permalink]
The Kills - Doing It To Death (Official Video) - YouTube

Mooie, gewaagde clip bij hun nieuwste single; trouwens ook een heerlijk nummer.

avatar van Poeha

geplaatst: 15 april 2016, 18:34 uur [permalink]
Nog nooit van deze band gehoord 🙄 Vandaag Doing It to Death voorbij zien komen. Ik kan niet anders zeggen een heerlijk bezwerende maar ook vuige track. Tijd voor wat verdieping.

avatar van E-Clect-Eddy
geplaatst: 29 april 2016, 14:37 uur [permalink]
De intro van de nieuwe single Heart of a Dog klinkt als de intro van een Fleetwood Mac nummer, volgens mij Tango in the Night, niet geheel zeker.

avatar van E-Clect-Eddy
geplaatst: 4 juni 2016, 13:26 uur [permalink]
Eén van de betere releases die vrijdag uit kwam, wat mij betreft de beste na Stranger To Stranger van Paul Simon. Het album is wel donkerder dan ik me herinner van hun eerdere releases en het gaat ook op en niet in tempo en stemming.

De beste nummers zijn de singles Heart of a Dog, Siberian Nights en Doing It to Death

avatar van WesleyX16
geplaatst: 4 juni 2016, 23:07 uur [permalink]
Helaas hebben ze hun eerste album nooit te weten evenaren. Ik vind dit ook een heel goed album. Het is heel divers. Maar ja ik luister heel graag naar Mosshart's rokers hoestje. Misschien is ze wel gestopt met roken. 😉

Oh ja ik vind die Impossible Tracks wel een heel fijn nummer. Deze klinkt lekker scherp. Dit is wel mijn favoriete track op Ash & Ice.

avatar van philtuper

geplaatst: 8 juni 2016, 00:22 uur [permalink]
Ben niet zo kapot van het eerste nummer. Ook ik ben eigenlijk blijven hangen aan dat eerste album dat ik echt goed vond. Midnight Boom deed het ook nog wel maar daarna ben ik ze kwijt geraakt. Vrees dat dit 'm ook niet wordt maar wie weet. Voor de mensen die The Kills nog niet kennen, zeker de eerste proberen!

avatar van stoepkrijt

geplaatst: 3 juli 2016, 12:26 uur [permalink]
Helemaal mijn muziek zal dit nooit worden, daarvoor gaat die vuige sound me te snel tegenstaan.Toch moet ik zeggen dat ze (op het eerste gehoor) een aantal erg fijne singles hebben uitgebracht. Vooral Siberian Nights valt goed in de smaak.

geplaatst: 5 juli 2016, 16:35 uur [permalink]
Ik wil dit duo beter vinden dan ik doe op dit album, want het zijn sympathieke mensen die echt van muziek houden, getuige ook bijvoorbeeld dit interview. Maar het trucje is oud geworden, denk ik. Nergens veer ik echt op en verrast word ik met name door de ballads, die meer emotie bevatten en oprechter klinken. Misschien moet de band eens een unplugged album vol ballads opnemen? Dit drumcomputer/gitaar/zang garagerock trucje kennen we nu en zo goed als hun eerste album zal het toch niet snel meer worden. Mits ze eens een keer wat echt anders doen, denk ik,.

geplaatst: 2 september 2016, 23:56 uur [permalink]
Het rauwe PJ Harvey geluid van de beginperiode is hier definitief verdwenen.
Eigenlijk ligt deze in dezelfde lijn als het laatste album van The Veils, meer sensualiteit, en meer elektronica.
Ondanks dat Alison Mosshart er al jaren verrookt en geleefd uit ziet, blijft ze nog steeds seks uitstralen.
Mijn idee is dat haar rol bij The Kills steeds meer toe neemt, de samenwerking met Jack White in The Dead Weather heeft duidelijk zijn sporen na gelaten, sommige nummers zijn erg terug naar de basis, vervolgens krijg je weer een overdosering aan geluiden.

geplaatst: 18 september 2016, 13:02 uur [permalink]
deric raven schreef:

Goed gezegd: drie topalbums die inderdaad mooi bij elkaar passen.

avatar van jokerman
geplaatst: 8 oktober 2016, 20:20 uur [permalink]
Draai eerst Arctic Monkeys – AM, dan The Kills - Ash & Ice en vervolgens The Veils - Total Depravity, en je hebt een mooie muziekavond. [/quote]

Inderdaad een fijne selectie!!

Dim
geplaatst: 20 januari, 11:31 uur [permalink]
Opleefmomentjes bij Siberian Nights en Black Tar en vooral bij het fijne basloopje van Impossible Tracks. De rest klinkt matig.