Pete Rock - Soul Survivor (1998)

Label: Loud

1. Soul Survivor Intro (1:39)
  2. Tru Master (3:59)

met Inspectah Deck en Kurupt

3. Half Man Half Amazin (4:31)

met Method Man

4. Respect Mine (4:06)

met O.C.

5. The Game (4:59)

met Raekwon, Prodigy en Ghostface Killah

6. #1 Soul Brother (4:44)
  7. Rock Steady Part II (4:13)

met Lord Tariq & Peter Gunz

8. Truly Yours 98 (3:57)

met Large Professor en Kool G Rap

9. It's About That Time (4:41)

met Black Thought en Rob-O

10. One Life to Live (5:23)

met MC Eiht

11. Take Your Time (4:32)

met Carl McIntosh en Jane Eugene

12. Mind Blowin' (5:05)

met Vinia Mojica

13. Soul Survivor (4:57)

met Ms. Jones

14. Da Two (4:17)

met C.L. Smooth

15. Verbal Murder 2 (4:31)

met Big Pun, Noreaga en Common

16. Strange Fruit (4:42)

met Tragedy Khadafi, Cappadonna en Sticky Fingaz

17. Massive (Hold Tight) (3:54)

met Heavy D, Beenie Man en Ol' Dirty Bastard

avatar van Kos
Kos
Ziet er goed uit .

avatar van Niek
Is het ook wel. De featerlijst is natuurlijk van immens niveau. Het album begint sterk met Tru Master en daarna vooral Half Man Half Amazin waarom Method Man heerlijk flowt. The Game klinkt in het begin gruwelijk lekker maar gaat later wat vervelen. Het album komt vooral op gang bij de jazzy, wat soulvollere nummers als It's About That Time, One Live To Live, Take Your Time, Soul Survivor en vooral Mind Blowin'(!). Da Two en Verbal Murder zijn ook niet lekker, maar Strange Fruit en met name Massive had Pete achterwege kunnen laten.
Het album wordt wel erg sterk gedragen door de gastrappers. Ik had liever wat minder nummers gezien omdat het soms ietsje teveel op elkaar lijkt. Al met al een goed album maar niet meer dan dat. Er had ook wel duidelijk meer kunnen wezen. 3,5 *

avatar van T.O.
en daarna vooral Half Man Half Amazin

Gokje: met sample van Nas?

en daarna vooral Half Man Half Amazin

T.O. schreef:
Gokje: met sample van Nas?

In 1 keer goed!

It Ain't Hard To Tell

MJ_DA_MAN schreef:
It Ain't Hard To Tell

Ook al in 1 keer goed... (al was deze nu wat makkelijker)

avatar van MJ_DA_MAN
Ik wist het daarvoor ook al hoor

avatar van thomzi50
Leuk album, weet het kwalitatief niet overal vol te houden. 3.5*

avatar van waxs
Leuk album met een hele lading aan legendarische gastartiesten, toch niet overal zo sterk als het lijkt te zijn. 3*

eazyfan
Rapt Pete Rock hier? of alleen producties?

avatar van Kos
Kos

avatar van waxs
Kos schreef:
Alleen producties en heel af en toe rappen.

Redelijk veel mag je best zeggen zelfs een track volledig solo!

avatar van thomzi50
Maar ook best vaak toch helemaal niet (geloof ik tenminste, heb het album lang niet meer gedraaid)

EPMD
Ik heb em net besteld bij bol.com... 7,99 maar!!! ik had goede dingen hierover gelezen en toen dacht ik: ik haal deze zonder eerst te downloaden en te beluisteren... ben benieuwd... over een paar dagen volgt een review...

EPMD
erg vet album!!! vette beats van ''the PR'' en de gasten rappen er lekker op los!

avatar van P Jay
Inderdaad, Eser, enkele absolute toppers, maar toch ook wat "fillers", neen, laat ik het anders stellen: gewoon te veel nummers waarvan er enkele geen absoluut topniveau zijn, waardoor een ganse luisterbeurt mij in de richting van 4* drijft.

Maar uiteraard enkele pareltjes... wat dacht je: Pete Rock behind the boards en top-MC's als feature. Maar zelfs als PR alleen rapt, is het erg goed. Zijn solo "# 1 Soul Brother" staat zelfs gemarkeerd als favoriet!

Mindere nummers in mijn ogen: Rock Steady Part II, Soul Survivor en de laatste drie nummers.

De rest is goed tot fantastisch!! Al mag de lat bij zo'n album wel érg hoog gelegd worden vind ik, en daarom had ik misschien toch wel wat meer absolute klassiekers gehoord, gezien de sterrencast en PR als producer, want één éééchte onbetwiste klassieker staat hier niet echt tussen. Wel toptracks (Tru Master, Half Man Half Amazin, It' About that Time, Mind Blowin, Da Two...)

Een goed 4*-album, dat 4,5* kon zijn mits een beter uitgekookte en afgewogen tracklist.

avatar van nega
strak album. The Game is toppunt

Leuk album, heb hem vandaag weer eens geluisterd, gewoon chill

Gekkenhuis
Een leuke plaat, maar toch net iets teveel van het goede. Naarmate het album voordert gaat het allemaal een beetje op elkaar lijken. Ik vind trouwens Tru Master een geniaal nummer, de beste productie van Pete op dit album.

Check ook de clip van dit nummer, weer eens wat anders dat de standaard hip-hop clips.

avatar van hiphopisntdead
EPMD schreef:
Ik heb em net besteld bij bol.com... 7,99 maar!!! ...

7.50 bij fame

tuktak
haha gaat op elkaar lijken zegt men, 10 ferraris is idd saai te noemen

avatar van gweah
Dopeness!
Hier heb ik in 1998 reikhalzend naar uit gekeken, vooral naarmate lijst gastartiesten meer bekend werd.
Volgens mij ben ik een van de weinigen die de track met Method Man vond tegenvallen. Zijn flow is ondermaats en af en toe zelfs offbeat hier, heeft ie in een stoned kwartiertje op zijn papiertje geraffeld denk ik.
Zo'n album had Premier in de jaren negentig ook moeten maken

Kos schreef:
Alleen producties en heel af en toe rappen.
Pete Rock rapt, op de afsluiter na, toch op alle tracks (vertelt Wiki mij, heb de plaat nog niet beluistert)?

gipspoot
Wiki heeft gelijk

En als je Pete Rock goed vindt (tuurlijk vind je dat!) dan moet je dit album echt eens checken staan echt veel goede nummers op.

De uitschieters zijn voor mij juist de tracks met de wat minder grote namen. Track 10 t/m 14 is echt een mooie reeks nummers. Pete Rock met zijn soulfull beats in topvorm!

avatar van FunkyMonk
Mwa ik vind dit toch zeker niet het beste werk van Pete Rock. zijn écht typische beats vind je hier amper op terug. Kunje beter INI checken...

gipspoot schreef:
Daar staan idd drie tracks aangevinkt.. Mind Blowin is onwerkelijk chill...

avatar van FunkyMonk
Niek schreef:
Daar staan idd drie tracks aangevinkt.. Mind Blowin is onwerkelijk chill...

1 van de weinige 'échte' PR-beats vind ik hier. Enja: Vinia Mojica...daar loopt het ook nooit fout mee

avatar van MJ_DA_MAN
Niks mis met deze plaat, alleen is het toch wel duidelijk dat Pete beter kan produceren (toch?). De producties zijn allen wel aardig (de een wat beter dan de ander), maar een echt grote uitschieter kan ik niet vinden. Gelukkig zijn hier zo'n beetje alle grote namen te vinden uit die tijd, en dat maakt natuurlijk veel goed. Pete zelf is helaas een vrij matige en saaie MC, hij had het gewoon bij producen moeten houden op deze plaat.

gipspoot
Weer een keer goed geluisterd en het is echt een goede cd en ik vind dat er dus wel een paar dikke uitschieters opstaan.

Tot en met nummer 9 is het allemaal leuk en aardig. Toch hoop ik dan op meer, ik bedoel, het is wel even Pete Rock daar mag je wel wat van verwachten (gastartiesten zijn ook niet mis trouwens). Maar dan komt het gewoon voor mij. Ik heb dan ook nummer 10, 11, 12 en 14 aangevinkt als favoriete tracks. De beste gastrapper is toch duidelijk - en dat kan geen toeval zijn - C.L. Smooth. Wat heeft hij toch een heerlijke flow en vooral die 2e vers van hem is gewoon om je vingers bij af te likken. MC Eiht vind ik daarna duidelijk het best komen op dit album. Fijne lyrics die hij rapt met zijn eigen karakteristieke stijl. Take Your Time en Mind Blowin' zijn ontzettend goede soulfulle Pete Rock producties. Na dit moois komen er nog een paar wel aardige maar niet al te noemenswaardige nummers.

Prima plaat dus die nergens slecht wordt. Allemaal degelijk tot goed en een paar uitschieters. Ik krijg wel een beetje het idee dat mensen hier hun beoordeling iets te veel van de gastlijst laten afhangen. Zo van "met zo'n gastlijst moet het heel goed zijn dus iets kritischer beoordelen". Maar ik kan het mis hebben natuurlijk . Deze cd komt iig nog regelmatig in mijn stereo terecht! 4 ster

avatar van ThingMan
Heerlijk album van Pete Rock. Ik geloof dat bijna de hele Wu-Tang mee doet. Zoveel features zie je niet vaak.