Sturgill Simpson - A Sailor's Guide to Earth (2016)

Country
Label: Atlantic

1. Welcome to Earth (Pollywog) (4:53)
  2. Breakers Roar (3:32)
  3. Keep It Between the Lines (4:01)
  4. Sea Stories (3:16)
  5. In Bloom (4:00)
  6. Brace for Impact [Live a Little] (5:49)
  7. All Around You (3:35)
  8. Oh Sarah (4:15)
  9. Call to Arms (5:29)
avatar van Minneapolis
Mooie en redelijk gevarieerde plaat. Dit gaat vast verkeerd vallen hier, maar als Sturgill's stem iets meer soul ipv country/ rock zou hebben, dan zou ik het helemaal een top album zijn voor mij.
Breakers roar vind ik echter betoverend mooi. Keep it between the lines, (in iets mindere mate) Brace for impact en het bijzonder opgebouwde openingsnummer Welcome to Earth zijn de andere hoogtepunten voor mij.

Hendrik68 schreef:

Albumhoezen zijn trouwens niet zijn sterkste kant.

Ik vind de hoes wel gaaf, hoewel het misschien ook iets kitscherigs heeft. High Top Mountain vind ik nog mooier maar Metamodern Sounds inderdaad spuug lelijk.

avatar van frolunda
Deze op de valreep van 2016 nog even meegepakt en ik moet zeggen opnieuw een sterk album van Sturgill Simpson.Waar Daniel Romano me eerder dit jaar met zijn nieuwe plaat niet wist te overtuigen doet A Sailor's Guide to Earth dat wel.
Het county gehalte mag ten opzichte van Metamodern Sounds in Country Music (2014) dan wat gezakt zijn,maar wat blijft is de fantastische stem van Sturgill en zijn uitstekende songschrijverskwaliteiten.
Op dit album resulteert dat in een mooie,gloedvolle combinatie van Roots,pop en natuurlijk country terwijl er ook hier en daar wat Soul (blazers) om de hoek komt kijken.
Sea stories en Brace for impact zijn mijn favorieten maar eigenlijk zijn bijna alle songs van een goed tot zeer goed niveau en dus op het nippertje een plaats in mijn top 10 van dit jaar.

Voortreffelijk album.

bertito
Geloof dat ik dit wel een mooi album ga vinden. Er zit echt soul en blues in deze muziek, sommige nummers maken me emotioneel. De instrumentale opbouw is fantastisch complex. Ik zag zijn album op de Grammy lijst staan.

avatar van Zwaagje
bertito schreef:
Er zit echt soul en blues in deze muziek, sommige nummers maken me emotioneel.

En dat is wat muziek met mensen kan doen; mooi en herkenbaar geformuleerd. Dit blijft voor mij een favoriete plaat.