Pixies - Death to the Pixies (1997)

Label: 4AD

1. Cecilia Ann (2:05)
  2. Planet of Sound (2:06)
  3. Tame (1:56)
  4. Here Comes Your Man (3:21)
  5. Debaser (2:51)
  6. Wave of Mutilation (2:04)
  7. Dig for Fire (3:02)
  8. Caribou (3:14)
  9. The Holiday Song (2:14)
  10. Nimrod's Son (2:17)
  11. U-Mass (3:00)
  12. Bone Machine (3:00)
  13. Gigantic (3:13)
  14. Where Is My Mind? (3:51)
  15. Velouria (3:40)
  16. Gouge Away (2:44)
  17. Monkey Gone to Heaven (2:56)
  18. Debaser [Live in Utrecht September 25 1990] * (2:54)
  19. Rock Music [Live in Utrecht September 25 1990] * (1:51)
  20. Broken Face [Live in Utrecht September 25 1990] * (1:21)
  21. Isla de Encanta [Live in Utrecht September 25 1990] * (1:42)
  22. Hangwire [Live in Utrecht September 25 1990] * (1:59)
  23. Dead [Live in Utrecht September 25 1990] * (2:30)
  24. Into the White [Live in Utrecht September 25 1990] * (3:30)
  25. Monkey Gone to Heaven [Live in Utrecht September 25 1990] * (2:58)
  26. Gouge Away [Live in Utrecht September 25 1990] * (2:53)
  27. Here Comes Your Man [Live in Utrecht September 25 1990] * (3:12)
  28. Allison [Live in Utrecht September 25 1990] * (1:15)
  29. Hey [Live in Utrecht September 25 1990] * (3:54)
  30. Gigantic [Live in Utrecht September 25 1990] * (3:26)
  31. Crackity Jones [Live in Utrecht September 25 1990] * (1:35)
  32. Something Against You [Live in Utrecht September 25 1990] * (1:46)
  33. Tame [Live in Utrecht September 25 1990] * (2:05)
  34. Wave of Mutilation [UK Surf) (Live in Utrecht September 25 1990] * (3:05)
  35. Where Is My Mind? [Live in Utrecht September 25 1990] * (3:36)
  36. Ed Is Dead [Live in Utrecht September 25 1990] * (2:52)
  37. Vamos [Live in Utrecht September 25 1990] * (4:34)
  38. Tony's Theme [Live in Utrecht September 25 1990] * (2:27)
avatar van manic
De versie met extra live concert is zeker aantrekkelijker dan alleen het verzameld werk, waarbij je toch steeds de vraag stelt: "waarom staat dat ene nummer er nou niet op?".
Wel goede kennismaking met Pixies.

leuk nieuws van die dvd, onderbuurman

CD 2 (het concert dus) heeft bij mij weken in de autoradio gezeten, 't is toch weer net even anders dan de studionummers. Wat kan die Frank Black toch hysterisch gillen he
Nu maar wachten op de DVD (ook met een live-concert) die in mei uit moet komen...

avatar van Ward
Dit was het eerste werk van de pixies dat ik hoorde. Goede kennismaking net als manic zei. Ik moet toch ook een keer een cd van the pixies kopen dat geen verzamelaar is.

manic schreef:
De versie met extra live concert is zeker aantrekkelijker dan alleen het verzameld werk..

Dat concert (dat is trouwens in Utrecht) is de enige reden dat deze cd in mijn top tien staat.....(zal wel niet eerlijk zijn)

avatar van IMPULS
Goede kennismaking idd. Niet altijd goede nummers. Bone Machine, Gigantic en Where is my mind grijpen lekker bij de strot. En zo is er nog meer lekkers. Helaas, ook wat minder smakelijks.

avatar van Lying Mouth
Gisteren eindelijk de 2CD versie op de kop weten te tikken. Een geweldig concert in Vredenburg is dat geweest zeg. Ik heb ze 2004 in HMH gezien en vond het toen al erg goed maar deze cd is nog beter.

avatar van Dielie
overbodige cd, de compilatie dan, want Pixies-albums MOETEN in hun geheel geluisterd worden!

verder niks dan lof over deze fantastische band

avatar van Waldo Jeffers
Mijn kennismaking met de Pixies, goeie starter. Eigenlijk beter opgezet dan hun later uitgekomen verzamelaar, Wave of Mutilation

avatar van hendriku
Erg sterke plaat moet ik zeggen. Met name omdat ik pas sinds een jaar naar ze luister. Vooral Bone Machine blijft de hele dag in m'n hoofd!

Pieter Paal
Ik heb deze CD indertijd alleen maar gekocht, omdat die bonus-cd met het Vredenburgconcert erbij zat.
Ze hadden dus beter die concert-cd kunnen koppelen aan die
b-kantjes compilatie zodat de fan niet alles dubbel (en duur) koopt.
Doolittle is wel rijk vertegenwoordigd op deze compilatie, want dat is ook hun beste album. Deze verzamelaar is meer voor mensen die nog niets in de kast hebben van de Pixies. Ik mis hierop toch tracks zoals 'Into the white' en 'La la love you'.

avatar van postpunker
Aangezien de bonus-cd hier niet vermeld staat, geef ik deze verzamelaar maar weinig punten.
Het is veel te kort, en zeker niet het beste van The Pixies.
De muziek een 5 maar de compilatie drie keer nul.

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Pixies en compilaties gaat volgens mij niet samen. Koop gewoon alles en dan heb je gewoon 4 ijzesterke cd's van deze supergroep!

avatar van Sandokan-veld
Zijn hier meerdere versies van? Ik heb een totaal andere tracklist...

avatar van Lost
Alleen spijtig dat Alec Eiffel er niet op staat... de rest allemaal topsongs!!!

Guardian of Isis
Sandokan-veld schreef:
Zijn hier meerdere versies van? Ik heb een totaal andere tracklist...
Inderdaad, dit is de tracklist van de limited edition bonus disc (volgens Wiki toch). De gewone CD ziet er helemaal anders uit.

Death to the Pixies - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Ik zal een correcte versie inzenden.

avatar van Sandokan-veld
Ja, dat is zoals ik hem heb inderdaad.
Bedankt voor het opzoekwerk!

Guardian of Isis
Geen probleem! Wikipedia is your friend. En bij deze staat de goeie tracklist erop!

Goede verzamelaar van de Pixies 1987 t/m 1991.
Alle tracks zijn afkomstig van de reguliere albums, behalve Gigantic dat hier in de CD-single versie aanwezig is. Ik draai hiervan meestal de bonus CD van het Vredenburgconcert.

avatar van sjoerd148
Geweldige verzamelaar. Jammer dat Gigantic niet dat mooie,lange outro heeft wat wel op Surfer Rosa staat.
Concert op tweede cd klinkt erg goed.
Nummers worden in een hoog tempo prachtig aan een geregen. Prima gedaan.

Pixies blijft toch een unieke band als je 't mij vraagt. Deze verzamelaar met het concert onderstrepen dat maar weer eens.

avatar van ratfish
Beste live cd óóit